Jeg har tidligere i år overtaget et hus bygget i 2013. Huset har gulvvarme overalt, men en enkelt sektion fungerer ikke. Jeg har forsøgt at skrue godt op for varmen via termostaten, hvilket også giver udslag på styrringsenheden, hvor den røde lampe begynder at lyse. Det lille stempel i telestaten kører fint op og ned, ligesom splitten/stemplet under telestaten også kan vandre lige så meget som de andre kan (er testet). Det isolerede rør under telestat og split har imidlertid altid samme temperatur, og jeg kan heller ikke høre nogen "susen", når jeg tager telestaten af. Min formodning er derfor, at der ikke løber varmt vand ned i netop dette rør, men årsagen hertil, har jeg svært ved at hitte ud af. Jeg er bestemt ikke noget handyman, men har dog forsøgt at "massere" splitten, i håb om at det ville have effekt, som jeg har kendt det med alm. gammeldags radiatorer. Det har dog heller ikke haft nogen effekt.
Så hvad skal jeg gøre nu? For en god ordens skyld, har jeg vedhæftet billeder af mit "system".
Henrik