Dan1982 skrev den 09-09-2017 13:51:50
hvad driller den med?
Der er egt. nok to ting, der driller.
1) Ind i mellem starter fyret ikke. Det er som om, det slet ikke prøver. Det er denne fejl, jeg har Danfoss-styringen mistænkt for. Normailt med den udetemperatur, vi har nu, slår fyret til omkring 40 grader og fra omkring 60 (jeg har begrænset toptemperaturen ved at stille den manuelt omkring 2 på drejeknappen til højre). Men nogle gange (gerne med flere dages mellemrum) slår det ikke til, selvom temperaturen på fyret fx er faldet til 35 grader, og vi har kolde gulve (det kører kun gulvvarme). Hvis jeg slår betjeneingen over på manuel (de to vippekontakter), starter det hver gang. Eller, hvis jeg slukker og tænder igen med automatikken på, starter det hver gang. Det er som om, styringen fejler, når fyret godt kan køre manuelt.
2) Jeg har bemærket, at fyret nogle gange er temmelig lang tid om at få tændt gasflammen. Det står og klikker, men det kan nemt gå et minut, inden flammen kommer. Jeg forbinder det ikke med ovenstående umiddelbart.
Fyret bliver serviceret, som det skal. Sidste år fik det nyt printkort, da et relæ var stået af. Ud over at gasmanden gerne vil sælge mig et nyt, fejler fyret ikke umiddelbart noget, siger han. Måske skal det have en blæser skiftet på et tidspunkt....
Alle input/forslag er meget velkomne :-)