Skift af Danfoss-styring på Baxi PF50?

Jeg har et Baxi PF50, der driller, men jeg har en ret klar formodning om, at det er Danfoss-styringen, den er gal med. Så da jeg så en brugt styreenhed i Den Blå Avis, slog jeg til, selvom det ikke præcis er samme model.

Så mit spørgsmål er, om nogle her i forum'et ved, om jeg kan skifte en Danfoss ECL 3200 ud med en Danfoss ECL 3300? De ligner hinanden på en prik men har ikke de samme terminal-betegnelser på bagsiden. Jeg har vedhæftet billeder af forsiden af begge og af bagsiden af 3300-modellen. Hvis nogen mener, det bør være en mulighed at skifte dem, tager jeg selvfølgelig lige billeder af 3200-modellen også til sammenligning (men vil ikke afmontere den nu, hvis der er en dårlig plan :-)

Mvh Peter

Jeg har et Baxi PF50, der driller, men jeg har en... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
LL1 skrev den 10-09-2017 14:08:45

Svare til ca 65°.

Hmmm, så selvom det måske ikke er helt præcist, tyder det ikke på defekt probe.
Men rent faktisk havde fyret lige afsluttet en varmecyklus (unødvendigt, vejret taget i betragtning :-)), så 65 er ikke helt ved siden af...

ja, så er Danfoss boxèn, medmindre den ikke lige lavet varmtvand, i de perioder du oplevet der ikke var nået gulvvarme. Der er nok et lille relæ, der er ved og gå i printe i danfossèn. Med de er til og skifte, hvis det er..

Dan1982 skrev den 10-09-2017 15:37:03

ja, så er Danfoss boxèn, medmindre den ikke lige lavet varmtvand, i de perioder du oplevet der ikke var nået gulvvarme. Der er nok et lille relæ, der er ved og gå i printe i danfossèn. Med de er til og skifte, hvis det er..

Fyret leverer kun gulvvarme. Vi har en varmeveksler til forbrugsvandet (Nilan)

Men så er vi tilbage ved mit oprindelige spørgsmål - om jeg mon kan montere en Danfoss ECL 3300 i stedet for den 3200, der sidder der nu. Jeg har fået den for 100 kroner, så den var tænkt som fejlsøgning om ikke andet. Jeg vil jo helst ikke lave ulykker, og da de desværre ikke har ens betegnelser ved terminalerne på bagsiden, kan jeg næppe blot sætte den "nye" i. Her et par fotos. (med 3300'eren kan man se, hvordan den var forbundet, hvor den kom fra - men den installation kender jeg ikke til...)
Uden guidning vil jeg ikke kaste mig ud i montagen her :-)

hehe, jo den kan godt bruges, men bliver geo geo løs det med ledningerne. kan godt sige dig hvor du skal sætte dem, men hvis det var mig ville jeg nok lige udskifte relæèt i den du har i nu,  hvor udgangen til fyret er. det andet bliver en del rodet, og især når du skal tilbage igen hvis den anden hvis det ikke virker.

Dan1982 skrev den 10-09-2017 17:06:22

hehe, jo den kan godt bruges, men bliver geo geo løs det med ledningerne. kan godt sige dig hvor du skal sætte dem, men hvis det var mig ville jeg nok lige udskifte relæèt i den du har i nu,  hvor udgangen til fyret er. det andet bliver en del rodet, og især når du skal tilbage igen hvis den anden hvis det ikke virker.

he he :-). Jeg kan lige se, om jeg kan tage et relæ ud af 3300'eren så...

Annonce

Nå, alt er loddet på i 3300'eren, så det bliver squ nok for risky. Havde håbet, der sad et relæ i en sokkel.

Dan, hvis det ikke er for bøvlet for dig, er jeg frisk på at forsøge med ledningsløsning på 3300'eren. Jeg vil vel blot kunne sætte 3200'eren retur, hvis det ikke løser problemet...

når det ser ud til der også er skifte 2 relæèr i den du har fat i. de 2 hvide. ;o) det siger nok lidt om de relæèr...

ja de er loddet fast det er 4-5lodninger, der skal af og på. det ikke svært hvis man har en loddekobel

jo, men prøver lige og kigge på ledningerne igen

Nå ok... :-0

fra 3200: 8 og 9 - skal til 3300 10 og 11

fra 3200: 21 og 22 - skal til 3300 14 og 18

fra 3200: 23 og 24  - skal til 3300 15 og 16(17 kun hvis 16 ikke virker rigtigt, det er et tovej relæ)

mellem 14 og 15 på printpladen er der en lus der skal klippes, der må ikke være forbindelse mellem de 2 stik.!!!

så virker geo geo løsningen

mellem 14 og 15 på printpladen er der en lus der skal klippes, der må ikke være forbindelse mellem de 2 stik.!!! 

hov hov gem dette, så ikke lige du havde en lus på klemmeskruer..

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis