Skift af Danfoss-styring på Baxi PF50?

Jeg har et Baxi PF50, der driller, men jeg har en ret klar formodning om, at det er Danfoss-styringen, den er gal med. Så da jeg så en brugt styreenhed i Den Blå Avis, slog jeg til, selvom det ikke præcis er samme model.

Så mit spørgsmål er, om nogle her i forum'et ved, om jeg kan skifte en Danfoss ECL 3200 ud med en Danfoss ECL 3300? De ligner hinanden på en prik men har ikke de samme terminal-betegnelser på bagsiden. Jeg har vedhæftet billeder af forsiden af begge og af bagsiden af 3300-modellen. Hvis nogen mener, det bør være en mulighed at skifte dem, tager jeg selvfølgelig lige billeder af 3200-modellen også til sammenligning (men vil ikke afmontere den nu, hvis der er en dårlig plan :-)

Mvh Peter

Jeg har et Baxi PF50, der driller, men jeg har en... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Cool. Skulle lige til at spørge om de eksisterende lus mellem klemmeskruerne - både på 3200 og 3300.

Lige for at være sikker: Jeg fjerne lusen mellem klemmerne 14-15? Men jeg skal ikke klippe en lus på printet?

lusene på 3200 skal du ser bort fra, og lus mellem 14-15 på 3300 skal være der både i printet og den ledning der sidder i klem skruen

Tak Dan! Jeg prøver det af i morgen

Hej Dan

Stiknumrene på 3200'eren, som du skriver skal flyttes, passer ikke helt med, hvor der faktisk sidder ledninger (se foto). Så jeg har ikke forsøgt mig endnu. Til gengæld har jeg fået fat i en loddekolbe, så nu kan jeg øve mig på 3300'erens relæer, og hvis det går godt, prøver jeg nok at flytte et relæ over i stedet.

Du skal have mange tak for din store hjælp!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis