hvis det skal være helårshuse som du skriver, så er hjul udelukket og br skal overholdes. har ikke læst den for nyligt, så nok en del tilføjelser som jeg ikke kender til, men mener ikke der er krav om minimums størrelse af et hus.
der findes også nogle bygge anbefalinger og vejledninger (bi) - men disse er ikke lov, blot eksempler på hvordan man kan overholder gældende bygge regler - her kunne jeg godt forestille mig at der kunne være eksemlper med minimums mål - men husk, blot vejledninger...
f.eks. hvordan et radon spær bør opbygges, fugtspærre, antal stikkontakter, vådrumsikring, lysindfald, ventillation, afstand i køkken, fundament m.m.
ud over BR (som mig bekendt ikke blander sig i størrelsen på den totale bolig) kan der ofte også være lokallpaner som skal overholdes, og det vil nok mere være her man vil kunne se en regel for 'min størrelse' af beboelse - et eksempel er hvissinge øst i glostrup som netop havde minimums krav til bygge størrelser og materiale/farve valg.
jeg ville på et sådan projekt gå efter at lave en 'platform/ramme' som passer med en 20 eller 40 fod container, så kan de "masse fremstilles" i en fabrikshal og fragtes billigt til adressen. - det passer muligvis også til koncepter "tiny house"
der blev vist også bygget et koncept kollegie hus i kbh havn, med nogle containere som var stablet ude på vandet...prøv at google.
før bygge finans krisen/kolapset i 2007 var der mange firmaer som undersøgt mulighedden for at få bygget halv fabrika containere i letland som skulle samles til hele huse i dk. mener der blev bygget en fabrik og at den muligvis aldrig nåede at blive taget i brug pga finans krisen.
syntes ideen er super god og vil også kunne bruges til andre ting (peek i flygtninge, studie boliger, ældre boliger m.m.)