Anbefaling af "Smart Home" gulvvarme?

Jeg skal lægge nyt gulv med gulvvarme i stuen og vil høre, om der er nogen erfaringer med smarte gulvvarmesystemer - hvad skal man vælge og hvad giver de forskellige systemer af muligheder?

Det vigtigste er selvfølgelig at det er et godt gulvvarmesystem med god styring, men det vil være et stort plus hvis det også er "åbent" - altså kan snakke med og integreres med andre apps og systemer.

Vi har også radiatorer, så noget der på længere sigt kan udvides med radiatortermostater er også et plus.

Et af de scenarier jeg godt kunne tænke mig at styre er sol om vinteren. P.g.a. en stor glasfacade vil jeg gerne kunne sætte noget automatisering op, så der tændes for gulvvarmekredsen 1 time før solnedgang hvis bestemte forudsætninger er opfyldt - også selvom der er rigeligt varmt.

Kan det lade sig gøre?

Jeg skal lægge nyt gulv med gulvvarme i stuen og... Vis hele indlægget
82 svar
 Følg tråden
Der er 80 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Er der nogen der savner en hobby? Mit system er er såre simpelt - ON/OFF. 

Livet er for kort til andet.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej gutter,

Det lader til, at der er en del kompetence samlet her i tråden - fedt at læse det hele fra en ende af.

Jeg har et simpelt spørgsmål:
Har nogle af jer erfaring med fjernstyring af fremløbstemperaturen?

Jeg har 20 mm rør i beton og har opgivet at tænde og slukke for enkelte rum, da solindfald og reaktionstid er en absurd dårlig cocktail.
I stedet er alle kredse åbne og justeret med skrue.

Jeg justerer derfor hele vores stueetage direkte på shunt-termostaten, manuelt.
Det ville jeg gerne gøre automatisk - jeg kan sagtens kode, men mangler lige det første skub i den rigtige retning.

/Niklas

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis