Kommentarer til projekt: solfanger af øldåser

Her samles kommentarer til projektet: solfanger af øldåser

Kommentarer vises både her og på projektet.
Her samles kommentarer til projektet: solfanger... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ang. lodning. Det bliver nok for dyrt og for tidskrævende. Det tager mellem et halvt og en hel minut at klargøre en dåse. Der skal 85 stk til en m2. Og det giver en udmærket forbindelse til kobberrøret. Anlægget skal jo fungere med glykolvæske. Regner med at bruge en brugt danfoss pumpe (25-40 ups) men jeg er bekendt med at man kan få solcelledrevne pumper der kan klare opgaven. Læs mere om dem hos vvfs. Ang styring vil jeg købe en (Resol)der kan klare både pumpen og en trevejs ventil.Også fra vvfs(varmt vand fra solen)
Ang. lodning. Det bliver nok for dyrt og for tidskrævende. Det tager mellem et halvt og en hel minut at klargøre en dåse. Der skal 85 stk til en m2. Og det giver en udmærket forbindelse til kobberrøret. Anlægget skal jo fungere med glykolvæske. Regner med at bruge en brugt danfoss pumpe (25-40 ups) men jeg er bekendt med at man kan få solcelledrevne pumper der kan klare opgaven. Læs mere om dem hos vvfs. Ang styring vil jeg købe en (Resol)der kan klare både pumpen og en trevejs ventil.Også fra vvfs(varmt vand fra solen)
Den matrice som du bruger til at prsse dåserne, kunne det tænkes at jeg kunne låne den i nogle dage.
Hej jeg kan ikke se hvad du har lavet rammen af?:)

Vh.

Bjarke Sørensen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også