Regulering af ventilator, luftvarme

Hej

For to år siden skiftede jeg ventilatoren ud i mit gamle hess varmluft anlæg (kaliofere)
Jeg gik fra et forbrug på 250w til 30~40w i timen. Dette fordi jeg samtidig købte en ls control 5 ventilator regulering, så jeg kan køre hastigheden på ventilatoren trinløs, kontra den gamle med 5 faste trin.

Desværre stoppede denne med at virke for nyligt. Jeg har, for at have varme i huset, lånt en af en kammerat. Desværre kan denne ikke køre helt så langsomt. Det skal lige siges, at jeg har stillet på det lille potmeter i siden, som styrer minimum hastigheden, helt ned.

Erstatnings regulatoren gør at jeg bruger 80w i timen, og at det suser i kanalerne så det er uudholdeligt. Mit spørgsmål er derfor, er der forskel på de regulatore, altså deres minimum spænding? Eller er der en anden faktor jeg skal kigge efter, når jeg bestiller en ny?
Eller, har i en anden strømbesparende løsning?

Mvh


Hej For to år siden skiftede jeg... Vis hele indlægget
81 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, den kan købes hos Just Fans i UK.
Og nej, skal have blæserhuset med for at finde EC motoren. Tænker måske at købe ovennævnte motor,— den er jo ikke så dyr.
Mvh skovtek
Hej Skovtek.
Hvad er mon prisen?
Ville blive glad om du ville informere dette forum om dine oplevelser.
Må jeg forstå dig således, at du fysisk vil møde op hos EMB for at se om de har en EC motor, endsige en ventilator, der kan bruges til en HESS?

Mvh. jamaho

Mvh. jamaho
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jamaho skrev den 14-11-2020 13:34:15

Hej Skovtek.
Hvad er mon prisen?
Ville blive glad om du ville informere dette forum om dine oplevelser.
Må jeg forstå dig således, at du fysisk vil møde op hos EMB for at se om de har en EC motor, endsige en ventilator, der kan bruges til en HESS?

Mvh. jamaho

 Det har jeg jo faktisk skrevet på forrige side.. 

husk at læs hvad der står..  😉
Hej Skovtek.
Der, der undrer mig er, at du omtaler en ventilator med en pris fra en side i UK, hvor jeg ikke kan finde noget, der synes at ligne noget jeg kan bruge til min HESS :-(
Mon det er mulig,t at du sender et link til det objekt du har tænkt dig at anskaffe?
For mit vedkommende et det optimalt dersom der kan findes en EC løsning pga. reguleringsevnen og energiforbruget.
Imødeser noget ganske konkret

Mvh. jamaho
jamaho skrev den 15-11-2020 10:43:31

Hej Skovtek.
Der, der undrer mig er, at du omtaler en ventilator med en pris fra en side i UK, hvor jeg ikke kan finde noget, der synes at ligne noget jeg kan bruge til min HESS :-(
Mon det er mulig,t at du sender et link til det objekt du har tænkt dig at anskaffe?
For mit vedkommende et det optimalt dersom der kan findes en EC løsning pga. reguleringsevnen og energiforbruget.
Imødeser noget ganske konkret

 Her er hvad jeg skrev på forrige side da du spurgte ind til den på deres side :


den fremgår heller ikke på siden i England, - jeg har haft skrevet til dem som sagt.
men de har en del på deres side ser er magen til, blot kraftigere.  9/7 hedder størrelsen. Kig evt på det billede jeg har delt sidste pr. Der står alle oplysninger. Den passer direkte på min hess CV20

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Noget ef en rundkørsel der er gang i!
Motoren kan købes hos Just Fans i UK, den fremgår af deres produktoversigt!, men 4 ugers leveringstid.
Mvh skovtek
Enig i at der er tale om en rundkørsel, hvilket jeg har en hovedrolle i! Beklager at jeg tog fejl af indlægsforfatterne.
Til O.M.E.: Hvordan måler du det lave energiforbrug du har på 35 watt?
Til Skovtek: Det fremsendte ventilator diagram svarer ikke til min ventilator, der er meget mindre i luftmængde.

Mvh. jamaho
Ifl. O.H.M passer den til Hess CV 20 og målene passer også på mit kabinet.
Har i øvrigt lige bestilt denne ventilator i dag.
Mvh skovtek
Hej
Jeg har målt det med et watt-meter.

Jeg håber at du, skovtek, bliver glad for den. 😊 Kan dog ikke tro andet.
Hvad endte den på, alt inkl? (Forsendelse osv)
Hej OME.
Jeg har med interesse fulgt denne debat, da jeg også har et CV20 anlæg, og gerne vil have nedbragt mine pt. ca.170 W. til det du bruger (35 W.) mit problem er at jeg ikke har meget forstand på el og alt det der, så jeg ville blive glad hvis du ville ringe mig op for en lille snak
om alt dette. Bor i Nyk.F. Kurt Christensen tlf. 40380550 
Der er yderligere 41 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også