Regulering af ventilator, luftvarme

Hej

For to år siden skiftede jeg ventilatoren ud i mit gamle hess varmluft anlæg (kaliofere)
Jeg gik fra et forbrug på 250w til 30~40w i timen. Dette fordi jeg samtidig købte en ls control 5 ventilator regulering, så jeg kan køre hastigheden på ventilatoren trinløs, kontra den gamle med 5 faste trin.

Desværre stoppede denne med at virke for nyligt. Jeg har, for at have varme i huset, lånt en af en kammerat. Desværre kan denne ikke køre helt så langsomt. Det skal lige siges, at jeg har stillet på det lille potmeter i siden, som styrer minimum hastigheden, helt ned.

Erstatnings regulatoren gør at jeg bruger 80w i timen, og at det suser i kanalerne så det er uudholdeligt. Mit spørgsmål er derfor, er der forskel på de regulatore, altså deres minimum spænding? Eller er der en anden faktor jeg skal kigge efter, når jeg bestiller en ny?
Eller, har i en anden strømbesparende løsning?

Mvh


Hej For to år siden skiftede jeg... Vis hele indlægget
81 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
jeg har haft kontakt til denne side https://www.justfans.co.uk/
og de kan sælge den model jeg har for knap 1700kr ex moms. Ex forsendelse. Uanset hvad så er den billigere end der hvor jeg købte min.
og til prisen, kontra tidligere strømforbrug så er den hurtigt tjent hjem..

mvh  
Hej
Tak for info.
Jeg har haft kontakt med Parlock i Greve, som er Dansk importør. De oplyste, at den motor du har, ikke er særlig velegnet til trinløs justering!
Just fans i UK kunne skaffe motoren i løbet af 4 uger pris 210 pund + vat og fragt.
Jeg har valgt at vente til efter fyringssæsonen og så montere en EC motor i det eksisterende blæserhus, så er man sikker på just og lavt forbrug. Mvh
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Skovtek.

Hvilken EC motor har du fundet frem til, som passer til ventilator rotoren?
MVH

Mvh. jamaho
Hej Jamaho
Jeg regner med at finde en EC motor hos EMB.
Har en i kikkerten, men er nødt til at besøge dem med blæserhuset for at være sikker.
Skal nok skrive i tråden når jeg ved mere. Mvh

Ja der kan man bare se.
Så er det godt at min ikke ved at den ikke er velegnet til det.
Så ville den blive slemt skuffet efter de mange timer den snart har stået og kørt ude i fyrrummet 😂😂

- og lige et tillægsspørgsmål.
synes du ikke at mit forbrug i forvejen er ret lavt? Jeg har svært ved at tro at en EC motor kommer under de der 35 watt som min ligger på lige pt. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej
Ja, nu er det ikke noget jeg har fundet på. 😜Det var hvad importøren udtalte😖 og måske derfor din regulator stod af tidligere?
Mvh
Til alle.

Har været inde på den engelske hjemmeside Just Fans.
Desværre kan jeg I K K E finde nogen ventilator der ligner den jeg har i min HESS.
Kunne nogen mon sende et link til den ventilator/motor, der kan anvendes.
MVH

Mvh. jamaho
Det ved jeg selvfølgelig godt. Det var også bare et forsøg på at være vittig..
den brændte af fordi at jeg gav den fuld gas i et huk. Og åbenbart trak for mange ampere..

den fremgår heller ikke på siden i England, - jeg har haft skrevet til dem som sagt.
men de har en del på deres side ser er magen til, blot kraftigere.  9/7 hedder størrelsen. Kig evt på det billede jeg har delt sidste pr. Der står alle oplysninger. Den passer direkte på min hess CV20

mvh 
Hej igen
Her er motoren i eftersøger. Jamaho, måske skulle vi købe to på en gang og måske få lidt rabat?
Mvh skovtek

Hej Skovtek.

Ved vi, hvor denne ventilator kan købes? Hvis ja: Venligst oplys data på firmaet.

Jeg er desværre ikke kommet videre siden sidste år, når det drejer sig om anskaffelse/finde en alternativ motor/ventilator.

Ville helst anskaffe en EC motor, der kan anvendes på den eksisterende impeller.
Som nævnt tidligere, har jeg en omdrejningsregulator liggende, men dersom den brænder motoren af ved montage. må jeg nødvendigvis kunne finde en erstatningsmotor hurtigt.

Hvor lang er du kommet i din søgen på en EC motor?

MVH jamaho

Mvh. jamaho
Der er yderligere 51 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også