Open office eller Libre Office.

Hej til Jer.

Som overskriften antyder så er jeg intereseret i hvilkeet office-program som er bedst. Opstart og øvrig performance.

På forhånd tak.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Som overskriften antyder så er jeg... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@aaroe - ja, men her tikker den jo også licenser på firmaet.. og hvis tante Knud, og moster Leif, installerer på livet løs.. så bonner det altså på firmaet.. (så det går altså kun til den dag, hvor medarbejderne udnytter allesammen, deres "ret") - og så finder ud af, at 50 personer har brugt "retten" for 70 personer..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
@aaroe - jeg har IKKE nævnt Jens.. men - jeg har skrevet om en masse andet..
Jeg kan så i tillæg nævne de "firmaer", der f.eks. bruger "Teamviewer" til onlinehjælp - nok 80% af de prof.. firmaer jeg kender til, bruger "privat-udgaven" - det er sgu (undskyld mit Franske) ikke ok!.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af S. Fabrin på 07-11-2016 21:52

je_ns, kan man gå ud fra at du arbejder gratis? Jeg går ud fra, at du får en eller form for løn, for det du udfører på dit arbejde, så du er i stand til at betale for de indkøb, du nødvendigvis er nødt til at foretage for at opretholde livet, eller hvordan betaler du. Vi ser her bort fra jyske dollars, orange arbejde o.lign. Et er du bruger piratkopieret software, men at du ligefrem praler med det, forstår jeg ikke.

Der hvor jeg arbejder, er det en del at licensaftalen med MS, at vi må instalere på vores private pc.

 

Jeg kan ikke se jeg snyder nogen, da MS jo selv har indgået aftalen.

 

 

 

Så jeg forstår slet ikke din forargelse, som er helt og aldeles ubegrundet.

 

Dessuden er de tider vist ovre, hvor man bare kunne finde en kode til MS produkterne og rundele den.

 

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du havde skrevet, at firmaets licens er gældende for installation på private PCer, måske i den mængde man har lyst til, kunne man vel formode, at du havde nævnt det i dit indlæg, så havde vi været fri for at alle mere eller mindre gode gætterier. I øvrigt er det ikke noget problem, med den rette software, at finde licenskoden til den installerede software. Det bruger jeg blandt andet til at finde licenskoder til den installerede software, inden jeg starter en computer op fra ny, når noget er gået galt.

fase

Så kunne du jo bare have spurgt i stedet for at lege politibetjent..

Jeg ved andre firmaer har den ordning, at man skal hente koden hos MS, og det koster så 110 kr. for office pakken, det er jo også i den overkommelige ende.

Du kan tjekke her om dit firma er med i ordningen (mener det derudover kræver en kode fra din It afdeling )

www.microsofthup.com/hupemea...ture=da-DK

Ja det er ikke noget problem at finde de koder programmerne på ens egen pc bruger.
Men eks koden til win 10 kan ikke altid genbruges...


Vi prøver igen, i morgen --

@S.Fabrin.. Så er vi jo i ca. samme båd..
@Aaroe - desværre er der jo flere og flere, der mener at alt skal være gratis + fri hjælp.. :-( (som jeg oplever det..) men man vil gerne selv have en høj løn - "men det her - det kan da ikke koste noget" :-(:
Nej..men koster det ikke noget.. så får jeg eller du, bare ikke løn.. eller der er en Inder, der ikke får løn.. (han brokker sig først, når han er ved er at få 1/50 af hvad du/jeg forventer..) -
Men.. for os / de "velbjergede" - så er det jo ikke et problem.. vi skubber det bare foran..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis