Open office eller Libre Office.

Hej til Jer.

Som overskriften antyder så er jeg intereseret i hvilkeet office-program som er bedst. Opstart og øvrig performance.

På forhånd tak.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Som overskriften antyder så er jeg... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

@S.Fabrin - hvor bliver jeg glad.. at jeg ikke er den eneste, der bliver glad over, at alle ikke synes det er i orden, at (mis)bruge softwarelicens-koder fra arbejde..
Det kan faktisk resultere i, at arbejdsgiveren bliver præsenteret for en temmelig stor regning - hvis (når) der tjekkes op på licensantal / forbrugte licenser.. men det kommer..
Det er noget vi ser, mere og mere udbredt.. og Danmark er noget bagefter - endnu - med at tjekke op, og "gå efter" private.. (her specielt på pirat - kommercielle - licenser.. (ikke office m.m.))
Men i vores regi * har vi i Tyskland set eksempler på, at "private" bliver bonnet mange tusind Euro, fordi "man liige kunne benytte noget fra nettet" - som alle ved, er registreret . Og der hjælper det ikke at sige "Det vidste jeg ikke"..
Jeg kender til en enkelt i DK, der hænger i en tynd tråd arbejdsmæssigt, efter arbejdsgiveren er blevet konfronteret med ulovlig privat brug af firmasoftware.. det er nu "sidste chance.. eller find nyt job" (anbefalingen bliver nok ikke fin..)

Og med hensyn til "alt på skyen" - så kører vi selv princippet - så lidt som muligt på skyen.. (og email, som nævnes - nej - det ligger ikke eksternt..)
- Det kan være, at vi ser spøgelser alle steder - men hellere spotte problemer, inden alle er rendt over ende..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/24559' class='af-profile-link'>S. Fabrin</a> på 07-11-2016 21:52
<p>je_ns, kan man gå ud fra at du arbejder gratis? Jeg går ud fra, at du får en eller form for løn, for det du udfører på dit arbejde, så du er i stand til at betale for de indkøb, du nødvendigvis er nødt til at foretage for at opretholde livet, eller hvordan betaler du. Vi ser her bort fra jyske dollars, orange arbejde o.lign. Et er du bruger piratkopieret software, men at du ligefrem praler med det, forstår jeg ikke.</p>


Hvordan får du det pludselig drejet over på piratkopiering??

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/49064' class='af-profile-link'>Natur</a> på 07-11-2016 22:10
@S.Fabrin - hvor bliver jeg glad.. at jeg ikke er den eneste, der bliver glad over, at alle ikke synes det er i orden, at (mis)bruge softwarelicens-koder fra arbejde..
Det kan faktisk resultere i, at arbejdsgiveren bliver præsenteret for en temmelig stor regning - hvis (når) der tjekkes op på licensantal / forbrugte licenser.. men det kommer..
Det er noget vi ser, mere og mere udbredt.. og Danmark er noget bagefter - endnu - med at tjekke op, og "gå efter" private.. (her specielt på pirat - kommercielle - licenser.. (ikke office m.m.))
Men i vores regi * har vi i Tyskland set eksempler på, at "private" bliver bonnet mange tusind Euro, fordi "man liige kunne benytte noget fra nettet" - som alle ved, er registreret . Og der hjælper det ikke at sige "Det vidste jeg ikke"..
Jeg kender til en enkelt i DK, der hænger i en tynd tråd arbejdsmæssigt, efter arbejdsgiveren er blevet konfronteret med ulovlig privat brug af firmasoftware.. det er nu "sidste chance.. eller find nyt job" (anbefalingen bliver nok ikke fin..)


Haha, nu må I sgu lige slappe af.
I er tydeligvis ikke klar over, at mange virksomheder har mulighed for at dele licenser ud til deres medarbejdere, helt lovligt. Den mulighed har jeg selv haft i de sidste mange år. Så få lige styr på jeres facts, inden I begynder at anklage folk for ulovligheder.
@aaroe - du kan ikke nødvendigvis bruge licenskoden fra en firmalicens, privat.. Hvis ikke du har den rettighed i licensen - så er det piratkopiering.. / licenssvindel..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Så @aaroe - få lige styr på dine egne facts - inden du sviner andre.. du skriver "mange" - men ikke "alle".. så du ved godt, at det ikke er "fact" du skriver.. ;-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Og med hensyn til "alt på skyen" - så kører vi selv princippet - så lidt som muligt på skyen.. (og email, som nævnes - nej - det ligger ikke eksternt..)


Så dine mails ligger ikke på en mailserver, eller hvad?
aaroe, når der bliver skrevet, at man får licens koden til softwaren, der bruges på arbejde, må jeg nødvendigvis gå ud fra, at softwaren bruges på egen computer og ikke på en computer stillet til rådighed af firmaet. Hvis det var en computer, der var stillet til rådighed af firmaet, ville softwaren med høj sandsynlighed være installeret ved udleveringen.

fase
Skrevet af Natur på 07-11-2016 22:17
@aaroe - du kan ikke nødvendigvis bruge licenskoden fra en firmalicens, privat.. Hvis ikke du har den rettighed i licensen - så er det piratkopiering.. / licenssvindel..

 

Igen, det er ikke firmalicencer jeg snakker om.

Mange virksomheder har mulighed for, at give deres medarbejdere eks. gratis medarbejderlicenser.

Her et eksempel fra IT Center Fyn, fundet med en google søgning:

http://itcfyn.dk/media/56416/Office-til-medarbejdere.pdf

 

@aaroe - jo, selvfølgelig - men ikke outsourcet.. Og blot fordi nogle ting "er nødt til" at ligge ude - betyder det ikke, at vi bare åbner døren for alt.. fordi "i" siger, at det er "det nye sort" ;-)
Og som @Fabrin lige har skrevet - det er også det udgangspunkt, jeg har for mit svar.. bl.a. ;-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af Natur på 07-11-2016 22:20
Så @aaroe - få lige styr på dine egne facts - inden du sviner andre.. du skriver "mange" - men ikke "alle".. så du ved godt, at det ikke er "fact" du skriver.. ;-)

 

Jeg kan ikke se, at nogen sviner hinanden til i denne tråd, heller ikke mig.

Jeg skriver mange ja, fordi naturligvis har ALLE virksomheder ikke mulighed for at tilbyde deres medarbejdere eksempelvis Office licenser... Derfor kan I da heller ikke konkludere, at Jens har hugget licenskoden fra sit arbejde... Hvordan kommer du frem til den konklusion?

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis