Open office eller Libre Office.

Hej til Jer.

Som overskriften antyder så er jeg intereseret i hvilkeet office-program som er bedst. Opstart og øvrig performance.

På forhånd tak.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Som overskriften antyder så er jeg... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Wordpad, seriøst?
Vi skriver altså 2016, ikke 1996 😂
Jeg vil igen fremhæve Google docs. Der får du alt den funktionalitet du har brug for, og du skal aldrig skænke sikkerhedskopiering en tanke. Og så er det gratis.

Hej aaroe.
tak for svar. Med dit første indlæg troede jeg bare at det var et forslag som du havde googlet
Derudover så har jeg det meget dårligt med at google sidder på alt efterhånden, og at gemme i skyen er jo at overgi sig fuldstændig til et privat firma. Personligt synes jeg det er skræmmende som private firmaer sidder på vores data. De data som ligger hos mig på en ssd eller andet medie er lissom bare mine.

Og det som jeg skriver på min bærbare er altså ikke noget som kræver avancerede programmer. Madopskrifter ol.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Skrevet af aaroe på 07-11-2016 18:54
Wordpad, seriøst?
Vi skriver altså 2016, ikke 1996 😂
Jeg vil igen fremhæve Google docs. Der får du alt den funktionalitet du har brug for, og du skal aldrig skænke sikkerhedskopiering en tanke. Og så er det gratis.
Du har da ret i, at vi ikke lever i 1996 men 2016, men uanset, hvad du mener om Google docs, så opfylder Wordpad stadig de fleste krav til tekstbehandling, hvis der ikke stilles krav om specielle formateringer o.s.v., og så virker det hver gang uden forsinkelse, som det er mit indtryk, at online programmer har. Jeg har en 50 Mbit forbindelse, så det er ikke det der skaber flaskehalsen.

 

 

 


fase
Hvis det er noget så harmløst som madopskrifter, så ville det jo være et super sted at starte, ifht at blive fortrolig med cloud tjenester. Dem som nægter at ligge noget som helst i skyen får det kun sværere og sværere.

Der hvor folk ofte har følsom information er i emails. Her ligger der udover personlige breve også ordrebekræftelser på alle de ting du har købt, som andre ikke lige skal vide noget om, emails med brugernavne og pasdwords mv. Disse data har ligesom altid lagt i skyen, og mange gange på amatør firmaers eller private personer mailservers. Men det skænker folk aldrig en tanke 😁😁

Men god fornøjelse med Wordpad ☺️
aaroe, jeg tror vi taler forbi hinanden. Jeg er på ingen måde modstander af cloudtjenester, men på den anden side behøver man vel ikke bukke sig dybt i støvet over alt nyt, hvis det man har brug for fungerer. Som eksempel kan jeg nævne, at jeg i formiddag brugte word i en online udgave og som jeg oplevede det, med en 50 Mbit forbindelse, var det betydelig langsommere end wordpad. Online programmet giver mulighed for at flere kan skrive i samme dokument, men det har vel kun betydning i professionel henseende. De fleste private skal bare have skrevet en tekst og evt. indsat et billede samt lavet lidt fed, kursiv eller lignede og da fungerer wordpad udmærket. Derfor har jeg anbefalet det.

fase
Annonce
Det tror jeg som ikke vi gør ☺️
Jeg kan sagtens forstå, hvis man ikke har behov for fancy features, det har jeg heller ikke selv. 95% af det tekstbehandling jeg bruger kunne dækkes af Notepad, ikke Wordpad men Notepad ☺️
Alligevel bruger jeg Google docs, fordi jeg ikke skal skænke backup en tanke, og jeg har altid mine dokumenter ved hånden, uanset hvor i verden jeg er. Vil jeg gerne åbne mine dokumenter fra min mobil, så kan jeg også det.

Google docs er nok et af de sidste steder jeg ville være paranoid, når man tænker på hvordan vores allesammens Cpr numre bliver spredt lemfældigt rundt omkring.
En anden vinkel kunne jo også være at bruge Office pakken, hvis man arbejder et sted hvor man har en fælles licens, kan man få koden og bruge den der hjemme uden problemer, ganske gratis tilmed..
Sådan har jeg klaret den igennem i mange år, som gratist.

Vi prøver igen, i morgen --

je_ns, kan man gå ud fra at du arbejder gratis? Jeg går ud fra, at du får en eller form for løn, for det du udfører på dit arbejde, så du er i stand til at betale for de indkøb, du nødvendigvis er nødt til at foretage for at opretholde livet, eller hvordan betaler du. Vi ser her bort fra jyske dollars, orange arbejde o.lign. Et er du bruger piratkopieret software, men at du ligefrem praler med det, forstår jeg ikke.


fase
aaroe.
Der er sikkert noget om det du siger. Men med hensyn til cprnr og andre usikkerheder så er det åbenbart ikke noget vores "dejlige" folkevalgte politikere syntes er interessant. Så det er lissom svært at gøre noget ved, alene. Mht tekstbehandling så er der jo ingen grund til at komme med en gummiged når man kan nøjes med en planteske..

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Kovas, sådan en sammenligning har jeg aldrig tænk på, den var i grunden tankevækkende.

fase
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis