Wavin AC 8014 strømforsyning

Forleden nat blev jeg vækket af, at vores hovedpanel til gulvvarmen (Wavin AC8014) larmede uhæmmet. Efter at have åbnet panelet, kunne jeg konstatere, at det var strømforsyningen, der lød som en "gal klapperslange". Jeg tog strømmen og tilsluttede igen, hvorefter problemet var løst for en tid.

Men det er et tilbagevendende problem. Da anlægget kun er fire år gammelt, er jeg lettere irriteret over at skulle købe nyt panel. Men jeg kan ikke finde en ny strømforsyning, som jeg kan udskifte den tilsyneladende defekte strømforsyning (se billede):

Så mine spørgsmål er:
1. Hvad kan problemet være med den nuværende strømforsyning?
2. Kan jeg bruge en alternativ strømforsyning? I bekræftende fald - nogle forslag?
Alternativt må jeg bide i det sure æble og betale for et nyt hovedpanel...

/Thomas
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er selve trafoen der larmer, kan du jo udskifte den.
det står på den det er 24 volt og 1,7 ampere, så finder du en der kan levere min 1,7 ampere og 24 volt vil den kunne bruges, ja så skal den jo være til 230 volt ind.

Som denne her, den første der lige kom frem, da jeg googlede
http://www.elsag.dk/transformator/sikkerheds-tranformator-230v-24v-60va-ip00-2.htm

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har præcis samme problem. Lykkedes det med en ny trafo? Og med den trafo der linkes til i indlægget fra elsalg?
Det er ikke sikkert, at tranformeren er defekt, hvis ellers systemet virker. Prøv om den sidder helt fast på underlaget, inden du investerer i en ny. 

fase
Klaus Falk har, så vidt jeg kan se, stillet det samme spørgsmål    21-10-2019 21:02 . Det er da ikke så længe siden.                                                                                                                                                                                

fase
Ta

Fabrin: hele styreboksen er stendød efter at transformeren har larmet flere gange som også beskrevet i Thomas’ oprindelige indlæg. 
Hvis hele boksen er stendød, så hedder det en ny transformer. Det er der ingen tvivl om. Du kan bruge kan bruge enhver transformer, som har samme data som vist på den gamle.

fase
Perfekt tak. Så må jeg se om den lokale elektriker vil sælge mig sådan en i morgen 😂
Det vil han helt sikkert gerne, men du skal ikke forvente, at det er lagervare.

fase
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis