Wavin AC 8014 strømforsyning

Forleden nat blev jeg vækket af, at vores hovedpanel til gulvvarmen (Wavin AC8014) larmede uhæmmet. Efter at have åbnet panelet, kunne jeg konstatere, at det var strømforsyningen, der lød som en "gal klapperslange". Jeg tog strømmen og tilsluttede igen, hvorefter problemet var løst for en tid.

Men det er et tilbagevendende problem. Da anlægget kun er fire år gammelt, er jeg lettere irriteret over at skulle købe nyt panel. Men jeg kan ikke finde en ny strømforsyning, som jeg kan udskifte den tilsyneladende defekte strømforsyning (se billede):

Så mine spørgsmål er:
1. Hvad kan problemet være med den nuværende strømforsyning?
2. Kan jeg bruge en alternativ strømforsyning? I bekræftende fald - nogle forslag?
Alternativt må jeg bide i det sure æble og betale for et nyt hovedpanel...

/Thomas
Forleden nat blev jeg vækket af, at vores... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan bare være dårlig lodning på relæet, men det kan naturligvis også være slidtage/ forbrændt på relækontakter.
Begge scenarier afhjælpes ved at lodde nyt relæ i. Men du kan jo starte med at holde loddekolde på de 4 -5 lodninger der er under relæ. Det løser ofte lignende problem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 28-01-2023 23:46:21

Det kan bare være dårlig lodning på relæet, men det kan naturligvis også være slidtage/ forbrændt på relækontakter.
Begge scenarier afhjælpes ved at lodde nyt relæ i. Men du kan jo starte med at holde loddekolde på de 4 -5 lodninger der er under relæ. Det løser ofte lignende problem. 

 Tak, har lige prøvet at lodde dem igen, men samme resultat. 

Jeg har nu bestilt 2x GoodSky MI-SS-124L ved Conrad. Jeg kunne ikke finde den rigtige MI-SH-124L, men SS ser ud til at have samme specs.
2x fordi fragten 60,- og relæet 35,-..har erfaring med at der godt kan gå noget galt ved montering, så er de ekstra 35 godt givet ud 🤣
Jeg skriver her senere, om SS modellen fungerer som erstatning. 

-MARC skrev den 29-01-2023 10:08:23

ev elmand skrev den 28-01-2023 23:46:21

Det kan bare være dårlig lodning på relæet, men det kan naturligvis også være slidtage/ forbrændt på relækontakter.
Begge scenarier afhjælpes ved at lodde nyt relæ i. Men du kan jo starte med at holde loddekolde på de 4 -5 lodninger der er under relæ. Det løser ofte lignende problem. 

 Tak, har lige prøvet at lodde dem igen, men samme resultat. 

Jeg har nu bestilt 2x GoodSky MI-SS-124L ved Conrad. Jeg kunne ikke finde den rigtige MI-SH-124L, men SS ser ud til at have samme specs.
2x fordi fragten 60,- og relæet 35,-..har erfaring med at der godt kan gå noget galt ved montering, så er de ekstra 35 godt givet ud 🤣
Jeg skriver her senere, om SS modellen fungerer som erstatning. 

Jeg fik sat en ny GoodSky MI-SS-124L i printet, men den stod bare og klappede hele tiden, når pumpen skulle køre...øv øv en -SS- model virker ikke.

Den nye raslede nemt når jeg rystede den, så jeg tog den gamle og slog den nogle gange ned i bordet på de forskellige sider. Den raslede derefter lige så nemt som den nye.
Nu er den gamle sat i igen og fungerer fint indtil nu 👍
Så skal du nok gemme den nye. Den har sikkert været svejset sammen i relæ kontakt. Det er noget der kan komme igen når det først er sket en gang

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis