opsætning af halogenspot

hejsa der

jeg har bygget nyt hus
og skal have sat halogenspot op i loftet
de er med 230v altså direkte tilslutning til el
mit ? er så
spottene skal jo samles med ledning men hvad for en type ledning skal man bruge
jeg har masser af installations kabel liggende i de forskellige farver
der nu findes
eller skal man bruge de alm 2 ledet ledninger

hjælp hjælp
venligst Lennart

Lennart
hejsa der jeg har bygget nyt hus og skal have... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej Daxtor har ikke en speciel status, det er bare et kanon godt produkt

Du skal selvfølgelig benytte downligts fra Daxtor, ligesom Daxtor også henviser til specielle pærer. Afhængig af hvilke downligts (fra Daxtor) og watt på pærer kan det samlede armatur opnå en HAT eller F-HAT godkendelse

Venlig hilsen

Klaus
Citat fra www.spotvvs.dk

Nej Daxtor har ikke en speciel status, det er bare et kanon godt produkt

Du skal selvfølgelig benytte downligts fra Daxtor, ligesom Daxtor også henviser til specielle pærer. Afhængig af hvilke downligts (fra Daxtor) og watt på pærer kan det samlede armatur opnå en HAT eller F-HAT godkendelse

Venlig hilsen

Klaus


Tak for opklaringen Klaus - Jeg ved ikke hvorfra, men jeg havde fået den opfattelse, at man kunne montere hvilken som helst standard spot i de dåser, men det er jo ikke det der er tale om.
Jeg har heller ikke set dem i anvendelse "i marken" - men nu blev jeg så lidt klogere. Tak for det!

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Klaus: Jeg har ikke været opmærksom på det datablad du linkede til - men har selv haft "de gamle" liggende fra da modellen kom frem. Jeg kontaktede da Daxtor for at høre hvorfor de har ændret fremgangsmetode og fik følgende svar:


Hej Jakob.

Den eneste down light hvor det ikke er nødvendigt at bruge 90 grader installationskabel på er 12V 35W. Ved resten skal der altid anvendes minimum 90 grader varmebestandigt kabel.

Vi har derfor valgt at kræve 90 grader ved alle installationer, så sker der ingen misforståelser, og samtidig sikre vi installationen bedst mulig, og som du selv anfører, ved forkert monteret lyskilde

Hvis produkterne anvendes i udhæng, carporte/garager eller andre steder hvor der ikke findes isolering, er det ikke nødvendigt at bruge mere end 70 grader kabel, derfor har vi angivet 70 grader kablet på installationssedlerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis