Trække elkabler

Hej Alle.
Vi er ved at udnytte vores tagetage og skal i den forbindelse til at trække elkabler. Er der en venlig sjæl der vil kaste et blik på mit udkast til installationerne og se om der er noget der ikke giver mening. Det jeg er mest i tvivl om, er hvilke typer kabler der skal mellem hver installation.

Bemærk, at der selvfølgelig kommer en autoriseret installatør og sætter stik m.v. op og slutter det hele til.

På tegningen er blå streger 3g1,5 og orange streger 5g1,5 installationskabler. En * indikerer en kontakt med korrespondance, bogstaver ud for lampesteder og kontakter viser hvad der hører til hvad.
Eltavlen er vist på tegningen lige til højre for trappen, men er i virkeligheden lige neden under i underetagen.
Kablerne bliver selvfølgelig ikke trukket som de er tegnet på tegningen, men viser blot hvordan de forskellige installationer er forbundet.
Hver lokale får i øvrigt sin egen gruppe på tavlen - derfor er der trukket seperate kabler ud til hvert.

Hej Alle. Vi er ved at udnytte vores tagetage og... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af ev elmand på 22-08-2016 11:56

Lave vægge på den ene side JA men ikke ud til skunken.
Jeg mener nu at 2 stikk der sidder under samme ramme godt kan tælle for 2 stk. Det er kun dobbelt stikkontakter der kun gælder for 1.

Du skal lave stikk. til det du ved noget om nu m.h.t. møblering. plus det der kan blive opfundet med enhver anden møblering 

Måske hvis man kan antage en meget lille person i et par timer til kravlearbejde Nej, skunken kan man ikke lave

og jeg tror at du har ret i at to stik i samme ramme tæller for to - og nej, dobb. stikk. kan ikke sættes op i nybyg/ombyg, det er rigtigt. Selvom vi lavede 6 stik i hvert værelse ovenpå (+ ved døren) er der allerede steder hvor jeg ville ønske at have haft flere - man møblerer jo lidt rundt af og til

 

 

Skrevet af S. Fabrin på 22-08-2016 14:07
MLU du kan da ikke i fuld alvor mene at sætte tre grisetryner eller tre 1,5 moduler ved siden af hinanden. I min verden ville jeg sætte et modul med to eller tre stikkontakter op i stedet for, fordi jeg synes det ser pænere ud.
Hej S. Fabrin
Jo jeg er seriøs. Sådan tre stik kontakter (med eller uden afbryder) bliver lyn hurtigt brugt, og jeg gider simpelthen ikke have stikdåser liggende of flyde. Så hellere have ekstra kontakter i væggen...
Og belært af tidligere, så sætter jeg et billede ind så jeg ikke forklare mig ringe, men viser hvad jeg mener

 

 

 

 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Jeg tror helt bestemt, vi taler forbi hinanden. Det jeg mente var, at i stedet for tre grisetryner ved siden af hinanden, ville jeg vælge:

Fordi jeg synes, den er pænere.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis