Isolering hør, træfiber vs mineralud

Hej

Jeg skal renovere et rum på 1.sal hvor jeg kommer helt ud til teglene, på den væg der er den vej, den anden ydervæg er mod nord-gavlen på huset.

Min tanke er at lægge 150mm isolering mellem spær ( det er den plads der er ud til lægterne) og så en gang lægter indvendigt med 45må imellem = små 200mm i alt.
Jeg har nu kigget lidt på alternative materialer, primært hær/træfiber.
Egenvinding.dk forhandler hørisolering, og anbefaler at jeg bruger dette, ssjovt nok. De siger det bør laves uden dampspærre.
Homatherm (træfiber) anbefalet deres batts. De anbefaler dog en dampbremse..

Nu ville jeg ligger høre jer ad, om det er nogen erfaringer?

Jeg kan godt lide tanken om at huset kan ånde, det var det der var startskuddet til at undersøge alternativer til de traditionelle tætte konstruktioner..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hej Jeg skal renovere et rum på 1.sal hvor... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er 7cm fordi undertaget bøjer ned 2 cm. Du kan selv bestemme med win pladerne, du placerer dem bare hvor du syntes?
Det bliver godt - god fornøjelse med projektet. Jeg ville også tage løsningen med "teknikforskalling" (45x45mm) med isolering imellem, og dampspærren inde bagved, så du ikke får gennembrud ved stikdåser, spots, lampeudtag etc.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
Lige præcis..
Hov, jeg havde da slet ikke overvejet at det skulle være 45x45'ere.. jeg ville sætte lægter.. hold op, hvor er det egentlig indlysende, når man hører det😃

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også