Antenne signal forstyrrelser

Hej

 

Jeg har nogle forstyrrelser i antenne signalet som medføre at billedet i fjernsynet pixelerer.

Antenne kablet skiftet til 4G isoleret, der er anvendt Godkendt antennes stik. Og antenne er af mærket Vandenberg og med inbygget LTE/4 G filter og er velegnet til modtagelse af digtilae signaler. elegnet til modtagelse af digitalt TV signal elegnet til modtagelse af digitalt TV signal Jeg har haft  en tv tekniker ud og se på fjernsynet for at udlukke der noget galt med den.

Antennen er monteret på terrassen på første sal og kable til fjernsynet i stueetagen. Afstanden er 13 meter.

Så vidt jeg ved bør der ikke være behov for at vende antennen i en bestemt retning når der er tale om digitale signaler.

Nogen forslag til hvad fejlkilden kan være til forstyrrelserne.

Hej   Jeg har nogle forstyrrelser i antenne... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ser lige i dit første indlæg at antennen er med filter, så det burde være ok.


fase
Skrevet af S. Fabrin på 22-07-2016 08:45

Nu ved jeg ikke hvilken antenne, du har nu, men umiddelbart er mit svar, nej. Så skulle du hellere se på den antenne, der vist lidt længere nede på siden. Hvor langt fra senderen bor du i luftlinie?

VestAmager.

 

 

 

 

 

 

På Vestamager burde du få et rimeligt signal blot ved at anvende et stykke kobberkabel.

En tanke slår mig: Er der tale om en såkaldt aktiv antenne, skal den forsynes med spænding. Har du slået spændingsforsyningen til? Prøv at måle på antennekablet om der liggeren DC spænding på dette. Hvis der sidder filtre el. lign. i antennevejen kan disse evt. også forhindre spændingen i at nå frem til antennen.

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/2931' class='af-profile-link'>efry</a> på 22-07-2016 22:37
På Vestamager burde du få et rimeligt signal blot ved at anvende et stykke kobberkabel.

En tanke slår mig: Er der tale om en såkaldt aktiv antenne, skal den forsynes med spænding. Har du slået spændingsforsyningen til? Prøv at måle på antennekablet om der liggeren DC spænding på dette. Hvis der sidder filtre el. lign. i antennevejen kan disse evt. også forhindre spændingen i at nå frem til antennen.


Der er strømforsyning til antennen. Kan den være defekt og ikke forsyne nok spænding til at antennerne fungerer.

Har du nogensinde hørt om mekaniske/elektriske dele, der ikke kan være defekte?

Kun ved at måle spændingen kan det afgøres om den er defekt.

Annonce
Er det en antenne med nogle år på bagen, kan elektronikken og forbindelserne også være i "udu"

Vi prøver igen, i morgen --
Nu har jeg prøvet at vende antennen i forskellige retninger uden nogen resultat.
Kan det virkelig være rigtig at signalet er så dårligt. Jeg kan få det til at passe at tuneren
I min 3 år gamle fjernsyn er så stærk at kan give et billed uden pixilering hvis signalet på lokationer er så svag. Er jeg ude i at købe en tuner forstærker.
Allerførst må vi have mere præcis at vide, hvilken antenne du har. Det firma, du har opgivet, laver flere forskellige antenner. Dernæst ville det være rart at vide, hvilken sender du modtager dit signal fra, så der evt. kan angives en ca. retning, du skal rette din antenne mod. Hvis du køber en antenneforstærker, skal den være HF tæt og skal placeres ved antennen og ikke ved fjernsynet.

fase

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/24559' class='af-profile-link'>S. Fabrin</a> på 24-07-2016 09:08
Allerførst må vi have mere præcis at vide, hvilken antenne du har. Det firma, du har opgivet, laver flere forskellige antenner. Dernæst ville det være rart at vide, hvilken sender du modtager dit signal fra, så der evt. kan angives en ca. retning, du skal rette din antenne mod. Hvis du køber en antenneforstærker, skal den være HF tæt og skal placeres ved antennen og ikke ved fjernsynet.

Det er følgende
https://www.harald-nyborg.dk/p3001/antenne-lte-ude


Den er 1.5 år gammel.

Jeg mener Hove senderen er den man modtager signalet fra.

Vender din altan sådan, at du kan se mod sendermasten? De bedste muligheder skulle være enten Lynetten eller Borups Alle.

Men har du prøvet om der er 6V på spændingsforsyningen til din antenne, du bør måle der, hvor kablet går ind i antennen. Altså skru kablet af og mål om der er 6V. Hvis det ikke virker, ville jeg købe en anden antenne f.eks. nr. 4295 eller Triax nr. 2053 + 6343.


fase
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis