Metalfræser

Hej alle jer Brave metal hobbyister.jeg tænker at anskaffe mig en metalfræser,kun til hobby brug,er der nogle der har et godt råd ,til hvilken maskine der er ok til dette brug.jeg tænker inde for en prisramme op til 10000kr.jeg har set på nogle hos global tools blandt andet seig  x2 ,til ca 6000 Kr sieg sx2super til 7248 kr,den skal selvfølgelig også kunne fræse jern.Er der nogle der kender til disse maskiner,eller skal man holde sig væk.Er der nogle der har et andet bud 

J.J.Larsen
Hej alle jer Brave metal hobbyister.jeg tænker at... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej je-ns den type kender jeg ikke,sidder de kun fast med det dunk man giver dem i enden,og er det også nok til at holde en endefræser,med hensyn til Er32 kontra mk spændepatron ,regnede jeg med at ER32 holder bedre ,på grund at der er flere splitter i denne type,og derved bedre greb,men der må da være flere derude,der har prøvet mk3 spændetænger ,eller de bruges måske så meget mere.Tak for hurtigt svar Je-ns

J.J.Larsen

Hej. Er ganske ny og uerfaren på metalfræsning men har snuset lidt til youtube og gl. håndbøger om emnet. Har været heldig/(uheldig måske) at få fingrene i en gl. Sj fræser, og vil gerne høre om der er nogen her i dette forum som kender og måske ligefrem har arbejdet med en sådan svend. ?? Den har tilsyneladen ingen auto funktioner, ihvertfald er det kun de manuelle der fungerer. Heller ingen morsekonus 2 eller 3, kun spændetænger. Bliver glad hvis nogen af jer kan gøre mig klogere på dyret.

Vikingesmeden

Hej og velkommen til

Jeg har faktisk også en gammel SJ fræser, men den ligner slet ikke din, den var kun med horisontalhoved. (har selv bygget er vertikalhoved på.)

Min er med MK4 i spindelen...

Den har mulighed for automatisk tilspænding i x (længderetning) oprindelig med rem og kardantræk.

Da jeg købte den var den bygget om med en trinløs motor til tilspændingen, men har stadig kardantræk op til bordet, og sådan er det stadigvæk.

Har desværre ikke lige nogle billeder der viser hele fræseren.

Men enkelt kan du da få..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis