Metalfræser

Hej alle jer Brave metal hobbyister.jeg tænker at anskaffe mig en metalfræser,kun til hobby brug,er der nogle der har et godt råd ,til hvilken maskine der er ok til dette brug.jeg tænker inde for en prisramme op til 10000kr.jeg har set på nogle hos global tools blandt andet seig  x2 ,til ca 6000 Kr sieg sx2super til 7248 kr,den skal selvfølgelig også kunne fræse jern.Er der nogle der kender til disse maskiner,eller skal man holde sig væk.Er der nogle der har et andet bud 

J.J.Larsen
Hej alle jer Brave metal hobbyister.jeg tænker at... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej alle sammen, en lille opfølger om fræsemaskiner.jeg har købt en sieg sx2 fræser og har nu prøvet den et par mdr. Det er ikke en stor prof maskine,men fræse stål kan den, men det kræver lidt tålmodighed,man kan jo ikke tage dybe spåner, men med lidt tålmådighed går det .Mit sidste projekt er 8 drejestål holder til min myford ml7,som jens også har lavet,jeg prøver at med sende billeder ,hvis jeg kan finde ud af det happy turning Johnny

J.J.Larsen
Der hvor du skriver et svar til et indlæg kan du klikke på "åbn editor" hvor der så kommer mulighed for at vedhæfte en fil

Hvis du bliver træt af støjen fra gearne i din x2 er det ret simpelt at lave den om til remtræk
Det gjorde jeg med min, det hjalp en hel del på det

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Hej neubert, der er remtræk på sx2,jeg skriver fra en iphone jeg kan ikke finde åben editor på mon iphone vh johnny

J.J.Larsen
nårh okay lækkert
okay det ved jeg så ikke hvordan man gør fra en smartphone, der er jeg stadig på den gamle type tlf

Mvh
Martin

Skrevet af Johnny jørgen larsen på 27-10-2016 09:48
Hej alle sammen, en lille opfølger om fræsemaskiner.jeg har købt en sieg sx2 fræser og har nu prøvet den et par mdr. Det er ikke en stor prof maskine,men fræse stål kan den, men det kræver lidt tålmodighed,man kan jo ikke tage dybe spåner, men med lidt tålmådighed går det .Mit sidste projekt er 8 drejestål holder til min myford ml7,som jens også har lavet,jeg prøver at med sende billeder ,hvis jeg kan finde ud af det happy turning Johnny

Dejligt at du er tilfreds med maskinen, og jo en noget mere hånterlig størrelse til hobbyrummet en eks en Pedersen fræser.

Vi venter spændt på billederne.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Hej Johnny. Jeg har i google set på Pedersen fræsere, men det er alle sammen nogle enorme monstromer og igen alt for store til mit hobbyværksted og brug.

VH
desværre også for stor til mit lille værksted, ellers havde jeg købt en

Mvh
Martin

Hej Je_ns billeder af drejestålholder kan du se i galleri under drejestålholder til myford ml7. billeder kan ikke lægges ind HER, når man bruger en iphone , kun fra en pc vh Johnny

J.J.Larsen
De ser flotte ud, og Dixon style, som mine. (vel nummeret mindre)
Jeg har også valgt ikke at hærde dem, da jeg ikke havde velegnet materiale til fremstilling, jeg har varmet dem op og dyppet i olie, så de har fået en sort overflade, så de mere modstandsagtige over for rust.

Det må have taget en del timer, og en god portion at få dem lavet.

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis