Nu har jeg prøvet at lave beregningen så præcist som muligt.
- U-værdi 3 lags vindue: 0,78
- U-værdi 75mm hulmur: 0,43
- U-værdi 300mm loft: 0,12
- U-værdi gulv: 0,11
Antaget at temperatur differens udregnes således:
(Invendig temp - 3) - udvendig temp
Får jeg følgende graf der angiver varmetab som en funktion af udendørs temperatur
Så ved -20 grader kræver et af rummene 30W per m2 imens det er betydeligt lavere for de 3 andre rum.
Jeg synes tallene virker lave - hvad er jeres erfaring? virker u-værdier og varmetabs tal rimelige?