Støbe gulv selv vs færdig beton

Jeg står og vil støbe i weekenden, men kan ikke bestemme mig for om jeg skal gøre det selv med et par kammerater og en tvangsblander, eller få det leveret færdigblandet. 

Der er tale om 3,50m x 12m x 0,1m    BxLxD     så godt    4,2m3 

Jeg ved at det er langt nemmere færdigblandet. Men der er vel en del at spare ved at gøre det selv.  Så vidt jeg har kunne regne vil 4,2m3 beton koste ca 6000kr + levering.

Der er indkøbt flamingo s60, rionet, og gulvvarmeslanger.

Hvis jeg nu skal blande det selv hedder den vel 1/7 cement, 1/7 vand, 1/7 støbemiks?   
Min beregning lyder så ca:
Leje tvangsblandet 300l               375,-
3,5t støbemiks                             500,-
600kg cement                              600,-    
Er det helt umuligt regnet?

Side spørgsmål: skal gulvvarmeslanger ha varme på inden man støber eller kan tilslutningen  ved gulvvarmesystemet vente til bagefter?

Jeg står og vil støbe i weekenden, men kan ikke... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Korrekt, cement tallet bliver for lavt hvis man blander for meget vand i, men det kan gøres med kemikalier som formindsker vand forbruget men som holder betonen flydende.

km

Det skulle jo være her i week end der skal støbes. Så jeg håber ikke han har fået for meget vand i, det vil dryppe noget fra panden, og dermed øge vandprocenten 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der blev støbt igår. Fuldstændigt vanvittigt projekt! Stod ene mand mand med det hele med en kun 100liters topblander, 5m3 støbemix, 1,2m3 beton, trillebør samt 13 timer senere blev gulvet støbt og glittet. Fil jeg nævnt at huset ligger hævet 2m over gade niveau. Føj nogle ture med trillebøren. Man mærker godt her dagen efter at man ikke er 20år længere! Kan lige ligge et billede op senere idag således man kan se hvordan det er gået. Jeg siger ihvt mange tak for de hode råd her i tråden 😊

Hvor er det godt at høre. Så sparede du da en tur i motionscenter den dag.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Udover den sparede tur i motionscentret, så fandt du også ud af, hvor lange armene kan blive. Ja de kan nærmest nå jorden, når du står i oprejst stilling (de krymper i løbet af natten). Men du endte forhåbentlig også med at være stolt over dit arbejde. :=)

fase
Annonce

Jeg er lidt stolt over stædigheden der gjorde jeg kom i mål. Fik det glittet men der er nok 3-5 mm forskel nogle steder Men det er jeg egentlig fint tilfreds med taget i betragtning man ikke kan være flere steder på en gang   

Jeg gør det aldrig igen selv - det er helt hundrede. Dagen derpå har jeg knapt kunne bevæge mig. 

Video af det kan ses her: https://vid.me/GCx5
Hvad syntes i?

Det godt når det lykkedes . Har selv støbt alt heromkring. Bl.a. silo plads på 3 x 70 meter. . Naturligvis med traktor blander og frontlæsser til alt løfte arbejdet.
De 5 mm kan du godt Være tilfreds med. Det kan sagtens gå til eks. Klinker.
Tillykke og tænk på det er Ca. Halv pris
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )

Oldemor til 3, farmor til 2, mormor til 1. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis