Digitalt video-kamera?

Hej!

Jeg påtænker mig at købe et digitalt videokamera...
Det må koste mellem kr. 5.000 og kr. 7.000
Jeg skal kunne sætte det til pc'en og så hente filmen ind.
Der skal være en LCD skærm derpå....
Jeg har tænkt lidt på en Panasonic....

Har I nogle råd til hvad jeg skal købe?
Hej! Jeg påtænker mig at købe et digitalt... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det dcr pc 100 jeg har, er 2 år gammelt og det du har kigget på 103, er en efterfølger til mit i denne serie. Så jeg ville nok købe det. smile
Nogen der ved om man kan købe "pakker" hos Shopman?
Dvs. pakker med videokamera, taske ekstra batteri osv...?
Synes næsten at man skal haveen taske til at opbevare det i. Men det kan da godt være at besparelsen ved at handle hos Shopman er så stor at der sagtens kan blive råd til en taske... wink

Hvordan følger kvaliteten af kameraet og størrelsen af kameraet hinanden? Bliver kvaliteten dårligere jo mindre kamera man køber?
Dette JVC er meget lille:
http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?productid=8009

Var inde hos eXpert (? right!) og se på kameraer, og de fik mig lidt til at indse at PC103 nok har for lidt funktioner i forhold til TRV33'eren.... På PC103'eren kan man bl.a. ikke bruge memory-stick i og den man ikke optage direkte i MPEG...
Jeg kan umiddelbart ikke se den store grund til at vælge PC103'eren. Den eneste forskel jeg lige kan påpege er størrelsen, og jeg ved ikke engang hvor megen forskel der er.....
Men det er underligt. Ovenstående informationer viste han mig i et Sony-katalog, men hos Pricerunners http://dk.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/camcorders/142827/details, står der det stik modsatte..... Så er forvirringen da total...
Er der den store forskel på billedkvaliteten når der er 800.000 pixes på TRV22 og 1.070.000 pixels på TRV33???
Her tænker jeg på levende video...
Kan godt forstå at der bliver bedre kvalitet når man tager still-billeder med det.
Hej smile

Du skal kigge på antal linier.. pix er vist kun til still..

Mvh ThomasB
Hej smile

hmm.. Bruger man ikke det mere?
Tidligere var video'ers "opløsning" angivet som linier.

Mvh ThomasB
Tske-tske (bare imellem os)

Husk nu på at Thomas efterhånden også er blevet en gammel årgang.

Så bær dog over med ham også her!

Han oplevede trods alt sort/hvid-fjernsynet første gang som teenager, og da folk investerede i smalfilm, så derfor tæller han konstant antal linier tongue

(Got You) biggrin

Mvh. JørgenE
Ikke drille - det med linierne gælder stadig - jeg har lige købt et JVC med 520 linier og 800.000 pixels - så det er da e oplsyninger der åbenbart anvendes i en eller anden grad.

Mvh.

René

Okay... Hm.... Er der så noget der kan oplyse mig hvor mange linier der er i et Sony DCR-TRV 19, 22 og 33....
Det er nemlig disse at mit valg står imellem...
PC103'eren føler jeg ikke er x kr. mere værd. Synes ikke det er pænere og de ekstra pixels den har, ændrer jo ikke på kvaliteten af det man optager, da disse mest er til still-billeder.

Om jeg vælger TRV19, 22 eller 33 afhænger af om jeg vil tage billeder med kameraet.
Der er ingen memory-stick i 19'eren = Ingen billeder (jo på båndet, meeeen....)
Der er memorystick i 22'eren, men her er kun en påløsning på 800.000 pixels (ikke den bedste kvalitet(
Der er også memorystick i 33'eren, og den har en opløsning på 1.070.000 pixels, hvilket selvfølgelig giver bedre billede-kvalitet...

TRV22 og 33 kan også optage direkte i MPEG. Optager de dette direkte på memory-sticken? Hvor meget har man egentligt at bruge det til? Ved godt at det fylder meget mindre og ta det kan bruges til hjemmesider, men det tror jeg just ikke at jeg får brug for.

Er der nogen der ved om der er stor forskel i billedkvaliteten mellem 22 og 33'eren????
Måske skulle jeg bare vælge TRV19'eren og så senere købe et rigtigt digital fotokamere. Dette er jo den optimale løsning, men det ville nu være rart ikke at skulle bære rundt på 2 enheder...

Jeg har pt et gammelt HP Photosmart C30 kamera som tager elendige billeder i 1 mio pixels. Men da Sony bruger Carl Zeiss linser, så tager TRV22'eren vel lige så gode billeder med 800.000 pixels som mit HP kamera tager med 1 mio pixels??? Ellre måske tager Sony videokameraet bedre billeder???

- Tak til jer alle for hjælpen indtil videre...
Hej Torben.

Jeg tror du vil blive mest tilfreds med at skille skæg og snot. :shock: Endnu er kvaliteten af stillbilleder på DV kameraer ikke noget at råbe hurra for - bevares det kan da tage anvendelige billeder, men erstatte et kamera syntes jeg ikke det berettiger. Med mindre du selvfølgelig alligevel vil have et kamera på omkring 1 mio pixels.

Prøv iøvrigt at besøge denne side om videoredigering, han er ganske god:

http://home19.inet.tele.dk/perth0/videoredigering.htm[/url]

Mvh.

René

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis