Digitalt video-kamera?

Hej!

Jeg påtænker mig at købe et digitalt videokamera...
Det må koste mellem kr. 5.000 og kr. 7.000
Jeg skal kunne sætte det til pc'en og så hente filmen ind.
Der skal være en LCD skærm derpå....
Jeg har tænkt lidt på en Panasonic....

Har I nogle råd til hvad jeg skal købe?
Hej! Jeg påtænker mig at købe et digitalt... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv også at se på www.pricerunner.dk når du har fundet dit kamera så vælg internationale priser så skal du barsens se.

Pas på med anmeldelser af videokameraer, jeg har læst nogel bedømmelser af JVC GRD 70 som var mildest talt nedtrykkende, anmelderen gav dog mulighed for at andre kunne kommentere, og det skal jeg love for at de gjorde, mange var meget ueninge med den professionelle anmelder :oops:

MAnge danske anmeldelser er oftest en sammenligning mellem forskellige kameraer (TÆNK) og det er noget hø - man sammenligner på kryds og tværs af priser og kvalitet.

Mvh.

René

Jeg har et Panasonic DV - det er lidt større end end en pakke cigaretter og lige til at have i lommen, og så kan det tage still-billeder, hvor det bruger 4-5 sec. af båndet for at opnå superkvalitet. Jeg er meget glad for det, og i 2000 hvor jeg købte det, blev det kåret til det mindste DV på markedet. For mig var størrelsen afgørende, for jeg gider ikke at slæbe rundt på det i en taske. Det skal kunne ligge i lommen klar til brug, når der pludseligt er noget man vil forevige.

Dog skal du vide, at hvis du vil have det over på harddisk via firewire og vel også USB2 kræver det min 7.200 o/min af harddisken, så en langsommere kan ikke klare det. Bare til orientering.

Mvh. JørgenE
Det er ikke noget problem da jeg både har en SATA150 og en IDE 7.200 rpm harddisk...

Det der Panasonic DV... Hvad er model-nummeret på det? Så kan jeg jo søge efter det.....
Hej igen smile


Jo, det er rigtigt Jørgen, at der også er andre fordele ved et DV kamera.

Iøvrigt følger der et gratis program med til Windows (XP?), som hedder Windows Movie Maker. Med det kan du klippe og klistre, for til sidst at sende det på mail, eller gemme det som MPG-fil, som kan bruges på SVCD'ere. Programmet opdeler også selv klippene. Det er ikke et prof. program, men leg lidt med det og se om det kan det du skal bruge, inden du begiver dig ud i en større investering af klippe-programmer.

Der findes en fremragende side: www.pixmania.com <= de har nettets bedste priser på (digi)kameraer.
Der er mange penge at spare.
Du kan evt. printe prisen ud, og gå ned i din lokale foto-forretning eller radio/tv forretning, og spørge om de kan matche prisen. Det er altid rart at købe noget, hvor man ikke behøver at sende det til reparation via postordre. (hvis det skulle gå i stykker)

Priser på DCR-TRV - små modeller:
SONY> MiniDV DCR-TRV14 Camcorder - 5065 DKK Incl. moms

SONY> MiniDV DCR-TRV19 camcorder + Pixmania case 5515 DKK Incl. moms

SONY> MiniDV DCR-TRV19 camcorder + 5 MiniDV Premium 60mn 5647 DKK Incl. moms

SONY> MiniDV DCR-TRV14 camcorder + 5 MiniDV Premium 60mn + NP-FM50 battery + Pixmania Case 5778 DKK Incl. moms

SONY> D8 DCR-TRV355 camcorder + MSA 64 Mb + NP-FM50 battery 6042 DKK Incl. moms

SONY> MiniDV DCR-TRV22 Camcorder 6096 DKK Incl. moms

PC-serien, som er klar den bedste:
SONY> MiniDV Camcorder DCR-PC103 6802 DKK Incl. moms

SONY> DCR-PC8 7749 DKK Incl. moms

5 DV-bånd koster ca. 2-300 kr.

Mvh ThomasB
Citat fra ThomasB

Fordelen er at du kan overføre videoen til din PC via FireWire, eller optage direkte på din harddisk. MEN du kan ikke overføre tilbage til båndet, med mindre du køber en dims til ca. 700 kr, som låser kameraet op. Grunden til at der er sådan en lås, er at der er afgift på kameraer der kan optage fra bl.a fjernsyn.


Så vidt jeg ved virker "dimserne" ikke til de nyere kameraer, så hvis det er vigtigt at kunne spille redigerede film fra pc tilbage på bånd er det i hvert fald en god ide enten at undersøge, om man kan få en DV-widget, der understøtter det valgte kamera, eller vælge et, der er "født" med DV-in.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Annonce
Da spørgeren selv nævner Panasonic, kan jeg oplyse at mit Panasonic NV-EX3EN/ENA, som nævnt i tidligere indlæg godt kan hente det tilbage i kameraet uden ekstradimser eller lign. smile

Mvh. JørgenE
Jeg har nu haft tid til at se mig lidt omkring og umiddelbart kunne jeg godt tænke mig et Sony DCR-TRV 33 til 6.287,52 DKK + 148,59 DKK i fragt, men ThomasB, du nævner PC-serien....
Der kigger jo så lidt på Sony DCR-PC 103 til 6.341,75 DKK + 148,59 DKK i fragt.

Men hvad er forskellen på de 2 serier? Jeg kan umiddelbart se at
der er "External memory size - 8" i PC103...
Men hvorfor skal jeg så vælge det ene frem for det andet?

Kameraerne er fundet hos hos fastronic.com
Har, ved at se mig lidt omkring, fundet ud af at Shopman jo faktisk er lidt dyr sammenlignet med andre....

Er der nogen af jer der har erfarringer med dette firma eller Pixmania? Når man læse anmeldserne af dem inde på dk.pricerunner.com føler man sig ikke så sikker på at de er ok at handle med.... sad

Jeg leder også efter specifikationer på Sony DCR-PC 103. Dem jeg kan finde på pricerunners osv synes jeg er meget mangelfulde....

Det ér da smart wink
142827l.gif
Sony DCR-PC 103
Hej smile

Jeg har et DCR-TRV kamera, og min far har et PC-2 camera.

PC'eren er MEGET MEGET mindre, og der er Carl Zeiss linse på.

Du skal slet ikke tænke over det 2 gange, vælg PC, hvis du skal have et Sony. (og det synes jeg du skal, men jeg er også glad for mit)

Extern memory, er en hukommelse som du kan tag still billeder på. (ret smart) Så du får også et digital kamera med (godt nok ikke det aller bedste, men det er RET godt)

Du skal tænke på størrelsen af kameraet.. der er ingen der gider at rende rundt med et kamera der er større end det kan være i lommen.. hvis det er større så får du det ikke brugt..

Køb det Sony PC-kamera (eller et tilsvarende, som f.eks Jørgens) - du vil ikke fortryde det...

Se specifikationer her: http://www.sony.dk/view.x?cat=1029063&loc=da_DK

Mvh Thomas
Jeg har også Sony, et pc100, og billedet er klart bedre på det end dem jeg sammenlignede med da jeg købte... Det er pga. Carl Zeiss, det er sku gode linser de laver. Derud over kan du som sagt tage dine alm. billeder på et memory stick istedet for på selve båndet. Dette kan du stadig godt, men det er lidt federe at have dem for sig selv.

Go for Sony.
Nu er der talt om PC100 og PC-2 kameraer.... Jeg har søgt på dem for at finde ud af hvad det så er for nogle, men jeg kan intet finde om dem....
Nogen der kan forklare?

Jeg tror jeg har besluttet mig for at købet et Sony DCR-PC 103.
Er der nogen der har nogle gode argumenter for hvorfor jeg ikke skal købe dette?

Hvad er de fysiske mål egentligt på det?
Nogen der ved et billigere sted end Shopman, hvor de samtidig er pålidelige?

----
( Så for sulen... Nu er dette da gået hen og blevet et [Populæd indlæg] biggrin )
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis