Justering af Danfoss gulvvarme shunt FHM-C7

Hej Forum,

Jeg har installeret en Danfoss gulvvarmeshunt FHM-C7, som er udstyret med diverse sikringer mod for høj varme når gulvvarmen skal benyttes under trægulve. En af sikringerne er en temperaturregulator FH-TC, som ifølge Danfoss kan stilles til at give fremløbstemperatur i intervallet 15-50 grader. Men, til trods for at jeg har stillet denne regulator på højeste temperatur, altså 50 grader, så kommer temperaturen højest op på 40 grader i gulvvarmekredsens indløb. Jeg har spurgt Danfoss om råd, men deres tekniske afdeling ønsker ikke at tale med privatpersoner og deres svar var meget kortfattet. Det var noget med at trykforholdene ikke var i orden og at jeg kunne forvisse mig herom, ved at reducere fremløbsvolumen til minimum. Det har jeg så prøvet, og ganske rigtigt, så steg temperaturen. Men hvad glæde har man af det, når der så kun løber nogle få liter igennem gulvvarmekredsen. Det giver jo ikke nok! Det skal siges, at der er tilstrækkeligt varmt vand på indløbssiden, da gulvvarmeshunten fødes af centralvarme anlæg med over 60 graders fremløbstemperatur.

Er der en venlig installatør, som kan forklare mig hvad problemet skyldes og hvordan jeg løser det?

MVH Claus

 

Hej Forum, Jeg har installeret en Danfoss... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
rskadk skrev den 04-12-2019 21:40:05

 Er det skruen i enden eller de 2 skruer i toppen af regulatoren du mener?

 De 2 I siden

doctor6000 skrev den 04-12-2019 21:45:34

 De små I siden

 Tak for hjælpen. Det virker nu og har nu 40 grader i fremløb :)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis