Hvor gammelt er mit tagpap?

Hej. Jeg har købt et ældre hus fra 1900 og er flyttet ind i efterårsferien 2015. Tagkonstruktionen på huset så selvfølgelig ikke ny ud men ikke dårlig. Men. Den ene udbygning havde jeg ikke kigget på da jeg ikke kunne komme derop at kigge ved fremvisningen. Og vi har så kunnet konstatere at tagpappen på udbygningen er utæt da jeg fik vand ned i rummet nedenunder.
Da jeg har tegnet en ejerskifteforsikring kontaktede jeg selvfølgelig dem. Efterfølgende var der en taksator ude at kigge og jeg fin en afgørelse fra forsikringen. De mener at tagpappen er over 40 år gammel så de vil kun dække op til 20%. På et punkt kan jeg godt forstå dem da toppappen ikke rigtig har nogle skiffer/sten på mere. Men hvis man kigger på konstruktionen under syntes jeg bare ikke at det ser ud til at være 40+ år gammelt. Så mit spørgsmål til jer lyder.
Hvordan kan jeg finde ud af hvor gammelt det egentlig er?
Håber at der er en som kan hjælpe.
Tak

Mvh Stefan

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Om det er 40 år gammel eller ej kan man ikke sådan lige sige, men det er jo et ældre utæt tag, som helt klart burde have en K3 af den bygningssagkyndige, og hvis han/hun ikke har skrevet noget om dette, kan der køres en sag ved Husankenævnet.

En sådan sag koster som udgangspunkt kun nogle få hundrede kr at føre (dog kan der komme en udgift på 3.500,- kr hvis man taber sagen)

Jeg kan ikke love dig at der ikke afskrives på selve tagbelægningen, da du jo vil få en forbedring ud af det, men der ser jo ud til at der kan være noget træværk i konstruktionen der trænger til hjælp også, og det bør der ikke afskrives på.

Den bygningssagkyndige bør også betale din selvrisiko ved ejerskifteforsikringen.

Er du ikke tilfreds med afgørelsen i Husankenævnet, har du muligheden for at føre sagen i det almindelige retssystem bagefter.

Hej Orla.
Endnu engang tak skal du have.
Jeg vil prøve at kontakte husankenævnet for yderligere hjælp med min sag. Og håber at de kan hjælpe mig videre.

Mvh Stefan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis