hjælp med eldiagram

Hej

Jeg ska ha sat en pære/lampe til min dørklokke, så jeg kan "høre" den i et andet rum jeg er i (jeg kan ikke flytte dørklokken)

Jeg har forsøgt selv udfra diagrammet, men det er vist ikke helt rigtigt?

24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS
Det lille firkant (med et I ) er det trykknap ved døren. ??

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Tak :-)
Ja det er det, den dør nede ved indgangen
måske hjælper oprindelige link:
http://diagrammer.dk/get.php?did=233&dia=1

jeg har sat den 402 på
Der er noget galt med min (egen) tegning..ik?

Så nu fik jeg gæstene "smidt yd"

Der er for så vidt ikke noget galt med diagram, På diagram 2 har du skrevet minus og pluser på, de forvirrer, for de vender forkert i den ene side. Men sæt ledninger på som vist og det virker.

Hvis du har en almindelig 230 v lampe og den er på maks 100w ! ! så behøver du kun bruge det relæ 402 som du har sat på. Der står at 402 kan trække 0,5 A uden at der er behov for ekstra relæ. Det må da være den letteste metode.

Har du vil bruge en 12 v lampe skal du jo også have den externe strømforsyning og lampen må kun være på 6w hvis 402 skal koble den alene. Det er kun hvis du har noget der trækker over 0,5 Ampere at du behøver det ekstra relæ.

Prøv lige at skrive hvilken lampe du vil har så vil jeg gerne lave diagram.

Tak for svar el mand :-)

Men ang lys/lampe så langt er jeg slet ik kommet endnu, jeg tør ikke og tilslutte noget endnu da jeg er bange at kortslutte hele lejlighedskomplekset tlf´er :-)

Jeg har dog søgt lidt efter den 0,5 A pære/lampe i harald,silvan, bauhaus oma, men der stod ikke noget om volt så jeg opgav det..

tak for info ang 12 v og 6w..."´yep, nemli, sådan" :-)
Den burde vel kunne findes i en af de butikker..

Gider du og lave diagramet (udfra det eksisterende) så det er til og forstå for en dødlig menneske som mig :-)

Du køber en samledåse Det kunne være sådan en. Den har plads til at relæ 402 kan ligge inden i. Så køber du hvilken som helst lampe, med en almindelig pære i - halogen eller LED og lader din relæ 402 tænde den direkte. Det andet er for omstændelig. Den ledning der på 402 kan forlænges ind i det andet rum, det er kun en 5 volt så der er ingen fare.

Jeg kan simpelthen ikke få den "lpret" tegning til at komme her ind. Jeg forklarer:

Du forlænger den sorte og røde ledning ind i andet rum. Putter relæ 402 ind i samledåse. Køber en lampe med stik og klipper ledning over.  Den blå samles inde i samledåse, de brune monteres i 402 den der  kommer med strøm monteres i C og den  der går til lampe monteres i NO. Stikprop sættes i stikkontakt og din lampe tænder når relæ 402 trækker.  

Annonce
Nu er jeg forvirret :-)
så jeg kan bruge en hvilken som helst 220-230v lampe/pære??

Vil du uploade det lpret på nettet så jeg ka se det

Du har fokuseret på dine 12V og det er ikke det mest enkle, derfor skrev jeg i begge de sidste svar at det var en mulighed. Det relæ kan maks trække 0,5A og det er bedst ved 230 volt. Jeg kan ikke se der er noget i vejen for det. Jeg kan desværre ikke uploade nu, og tager på 3 ugers ferie men følg min anvisning 28/12 kl. 2300.

Ok
Så er jeg ved og være med, 230 væglampe
Jeg har kig på den her:
http://www.jemogfix.dk/Spots__6283/SEEMEE-Como-Vaeglampe-hvid_9041874
35 watt

Er jeg helt forkert på den eller hvad
"På diagram 2 har du skrevet minus og pluser på, de forvirrer, for de vender forkert i den ene side"

Hvor? hvilken side?

"Den blå samles"

samles med hvad?

Jeg er blevet endnu mere forvirret af det her
Er der ik en der vil vise via diagrammet hvordan det skal samles uden det ekstra relæ (som ikke behøves?)

Jeg har købt den lampe nu.
Skrevet af kimshumacher på 29-12-2015 09:11
Nu er jeg forvirret :-)
så jeg kan bruge en hvilken som helst 220-230v lampe/pære??

Vil du uploade det lpret på nettet så jeg ka se det

Jeg har lavet lidt om på dit diagram, så du kan se, hvad el-mand mener.

Håber du kan bruge det, ellers skriver du bare igen.

fase
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis