Opvarme skur, 10m2, med hvad ?

Hej,

Jeg har et skur bygget i LECA 23cm blokke, 1 nyt lav energi rude, 1 udehus dør, 20cm isoleret beton gulv og 15cm isoleret tag. Jeg vil gerne have elværktøj og andre ting som ikke kan tåle frost f.eks blomster og noget maling. Hvad er den billigste måde at opvarme på og skal der et ventilator til at nedsætte fugtigheden eller vil den automatisk falde hvis jeg opvarmer ?

donnib


 

Hej, Jeg har et skur bygget i LECA 23cm blokke... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Pizzabager: Det ville være dejligt hvis det var som du beskriver. Men den har altså ikke en virkningsgrad der nærmer sig 100%. Godt nok kører den ikke så meget når rummet er koldere, men den afgiver alligevel  - et gæt -

50% af energien til opvarmning af rummet


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ikke helt korrekt, alt den energi (strøm) som fryseren bruger bliver i sidste ende omsat til varme i rummet som den står i(energi kan ikke forsvibde, kun omsættes) Dvs. En fryser som bruger 2kwh/døgn tilføjer den samme mængde energi til rummet - maden optager ingen energi når den først er kølet ned, og fryseren bevæger sig hverken frem eller op....og korrekt at hvis døren åbnes tit bruges mere energi.
I øvrigt er det ikke alle frysere som kan li at stå i frost, så måske mit forslag med en fryser ikke er det bedste - det var blot tanken om at sætte noget ud i skuret som alligevel altid er tændt og som bruger strøm...og derved laver "gratis" varme.
Ja - det er korrekt, hvad Niels skriver.
Energimæssigt set kan du tænke på fryseren som et "lukket system" - som står inde i dit rum.
Det betyder, at den strøm som fryseren bruger ender som varme inde i dit rum. Og det er i den forbindelse ligegyldigt om der ligge 2 eller 20 frosne koteletter i køleskabet, bare de bliver liggende.
Så ideen med at have en fryser stående til opvarmning er ikke helt skæv; og energimæssigt set, så vil fryseren jo være lidt mere økonomisk hvis den står i et koldt rum - og lidt mindre effektiv hvis den står i et varmt rum. Så hvis du alligevel har en fryser stående inde i huset, så vil du spare en lille (ret lille?) smule på strømforbruget, ved at sætte den ud i rummet.

Men det kan jo være det ikke er plads :-)
mvh A

To ulykker kommer sjældent alene.
Man skal nok lige læse manualen til en given fryser, inden man sætter den ud i et u-opvarmet udhus. Adskillige sommerhusejere har fået problemer, fordi køleskabe mm. skal have en vis udenoms temperatur for at virke. Det kan jo muligvis også være tilfældet med frysere? Det er vist noget med at kølevæsken bliver for kold (tyk), hvilket slider på kompressoren, eller kompressoren slet ikke kan håndtere kølevæsken.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Ja det lyder jo fornuftigt, at tjekke hvor koldt den KAN stå uden at tage skade.

MVH A

To ulykker kommer sjældent alene.
Skrevet af Ellida på 01-06-2016 11:37
Ja det lyder jo fornuftigt, at tjekke hvor koldt den KAN stå uden at tage skade.

MVH A

Et hurtig kig på typeskiltet og man er klogere. Ved CE mærket skal der være angivet klimaklasse.

Skalaen for klimaklasser bevæger sig fra ”N” der er normal temperatur af 16-18 grader og helt op til ”T” der står for tropisk temperatur, altså op til 43 grader.

Klimaklasse Temperatur
N 16-32°C
SN 10-32°C
SN/ST 10-38°C
SN/T 10-43°C
ST 18-38°C
T 18-43°C

 

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også