Stjernehimmel

hej alle sammen.

Jeg er ny er på siden, så håber jeg henvender mig det rette sted.
Jeg er i fuld gang Med en kæmpe renovering af en andelslejlighed, og er nu nået til soveværelset. Her vil jeg gerne overraske min kone og give hende den stjernehimmel hun altid har drømt om.
Jeg vil have stjernehimlen lavet så den er så korrekt med de rigtige stjerner som muligt, og gerne som himmelen så ud den dag vi mødte hinanden, det vil helt sikkert tage kegler, og lade mig slippe for en masse opvask
Jeg tænker loftet skal sænkes med mdf plader, men jeg ved ikke hvordan man skaber en sådan himmel, og hvilke fagfolk man skal have fat i. Jeg ved det lader sig gøre, da jeg har hørt det fra en bekendt, men han kunne Ikke huske hvor man bestiller sådan et himmelkort fra dengang vi mødtes, og så få det forstørret op så det passer med loftet. Håber der sidder nogen der har en ide til hvordan jeg kommer videre, eller som evt. Vil hjælpe med mit projekt.

På forhånd tak.
hej alle sammen. Jeg er ny er på siden, så... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror du skal slå astrologi op på Wikipedia, (efter 7/2) så du kan få din myte afkræftet.
Ellers er det naturligvis sandt at astronomi ikke er nær så romantisk.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Jensen

Det er måske en udemærket idé at bruge fibre, det er nok nemmere end at lodde 1000 dioder. Jeg ved ikke så meget om fibre udover jeg har leget lidt med dem da jeg var barn.

Jeg kan sagtens se realiteten i at stjernebilledet bevæger sig, og det er også det ev elmand siger, men det er, og det er vi nok alle enige om, fordi jorden drejer.
Det er klart at hvis du vil lave sådan at billede så skal du bruge uafhængige dioder eller fibre. Du skal lave en animation, ikke at det er umuligt, nok nærmere bare sjovt, men jeg tvivler på du kan nå det.

Hvis du beslutter dig for fibre, så skal du nok have 2-3 lyskilder, en til selve stjernebilledet, Karlsvognen eller hvad ved jeg som fra dengang i mødtes og så et par stykker mere til generel stjernebelysning.

Afhængig af hvor sjovt du skal have det kan du bruge en Arduino til lysstyringen.

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.

astrologi   eller astronomi  Men vent nu med at læse om det  til du har fået det lavet. Det fører ikke til noget med hensyn til dit projekt. Held og lykke med det, Og de sparede opvaske.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også