Drejebænk edm 350 Rotwerk

Hej ,er der nogle som ved om denne bænk er OK ,til at dreje mindre ting i stål/ jern,og hvilken type stål/ jern skal jeg undgå ,når jeg bruger hårdmetaljern til drejning.Jeg er helt ny inde for metal drejning,men har dog drejet i træ i 1 års tid.Dette handler kun om hobby småting,så der er jo begrænset hvad maskinen magter.På forhånd tak.


J.J.Larsen
Hej ,er der nogle som ved om denne bænk er OK ,til... Vis hele indlægget
52 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej ,jeg har købt en ER32 spændetangsholder og 3stk ER 32 spændetænger hos axminster UK.,nu kommer så mit spørgsmål.Kan jeg købe ER32 spændetænger lige meget hvor i verden jeg har lyst til,og passer de så til min ER 32 holder,er standarden så ud bredt så det kan lade sig gøre??????

J.J.Larsen
Ja de passer sammen, hvis de ellers overholder standarden..
Jeg købte her ok kvalitet, i forhold til pris.
http://net2l.dk/m%C3%A5lev%C3%A6rkt%C3%B8j.html

Vi prøver igen, i morgen --
Hej ,alle jer maskine operatører,jeg har købt en myford ml7.Min forspørgelse ,jeg har købt en del værktøj til mk3 spindel som der er på min EDM rotwerk 350 drejebænk ,men myford ml7 er kun mk2 konus,har i erfaring med en omformer fra mk2 til en mk3,er det noget der er godt, feks, en mk3 spændetangsholder kommer jo til at hænge ret langt ud fra spindlen,bliver det ikke for unøjagtig. På forhånd tak ,forresten er myford ml7 kke en ret god bænk?

J.J.Larsen

Jo myford ml7 er en rigtig fin lille drejebænk, og alle tænkelige reservedele og udstyr, er nemt tilgængelig især i England.
Ja sådan en omformer MK2/MK3 giver jo et ret lang extra udhæng...

Jeg har en Boxford drejebænk som også er Engelsk, der var der MK2 i pinoldokken, jeg lavede et nyt "pinolrør" med MK3, jeg lavede det lidt længere, så det er tykkere det sidste stykke for at det kunne lade sig gøre, det giver ca 35 mm udhæng med det genere ikke.

Kender du iøvrigt denne side ??? http://forumfagteori.ef.dk/forum/index.php

 


Vi prøver igen, i morgen --
jeg ved at man kan købe diverse omformere jeg tror også at man kan købe en til at sætte i sin stålholder men det hindre jo brug af stålholderen til andre formål

PEK

 

Annonce
Hej Jens,det lyder som en rigtig god idé,men det var mere motor dokken jeg tænkte på,der er jo også mk2 på myforden og lave en ny hovedspindel ,kræver nok lidt mere erfaring end jeg i øjeblikket har,og en pinolspindel som du har lavet er jeg ikke i stand at lave,jeg har ikke en fræser til at lave noten med VH Johnny

J.J.Larsen
Hej Tøser det var mere udhæng fra hovedspindlen jeg tænker på,det kommer jo yderligere en længde mk3 omformer længere ud,så udhænget bliver jo ca 6 cm længere,det er lidt bedre den anden vej fra mk3 til mk2 adapter så er der jo ikke så meget udhæng.Har nogen prøvet en mk2 til mk3 omformer i hovedspindlen?på forhånd tak

J.J.Larsen
MK2 til MK3 som du ønsker er en dårlig ide. Den hænger alt for langt ud og flekser for meget. Du er nok nødt til at bide i det sure æble og købe MK2 udstyr.
Men det kan vil ikke være så meget. En pinol og en spændetangsholder kan vel gøre det.

Bent

Ja der er kun en nødløsning, at bruge sådan en omformer MK2/MK3, det giver vel i omegnen at 100mm extra udhæng.
Hvis du har nogle værktøjer der ikke er hærdede, kan du jo dreje dem ned til MK2 (men de fleste er jo nok hærdede)
(jeg vil ikke anbefale at udgløde dem, for at kunne dreje dem ned)

Er der forøvrigt Nortongearkasse på, så det er nemt at skifte til den rigtige stigning når der skal skæres gevind?

Som jeg husker er den født til at skære tomme gevind..(men der findes et konverteringssæt, så man kan skære MM gevind)


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg tænkte nok at der ville blive for meget udhæng,når man går fra mk2 til mk3,bare lidt øv at jeg lige har købt mk3 udstyr til min rotwerk edm 350 som jeg tænker at sælge nu, når jeg har fået fingerne i en myford

J.J.Larsen
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis