Drejebænk edm 350 Rotwerk

Hej ,er der nogle som ved om denne bænk er OK ,til at dreje mindre ting i stål/ jern,og hvilken type stål/ jern skal jeg undgå ,når jeg bruger hårdmetaljern til drejning.Jeg er helt ny inde for metal drejning,men har dog drejet i træ i 1 års tid.Dette handler kun om hobby småting,så der er jo begrænset hvad maskinen magter.På forhånd tak.


J.J.Larsen
Hej ,er der nogle som ved om denne bænk er OK ,til... Vis hele indlægget
52 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Je_ns, min kommentar rettede sig mod små lette maskiner som den der Rotwerk, de slår sig for et godt ord. Det rigtige er kun at spænde den fast i den ene ende (under hoveddokken) og fastgøre den let under pinoldokken, ellers slår den sig.
Jeg har ikke sagt at man ikke skal spænde maskinen fast, men at tro at understellet kan gøre en "blød" maskine stærkere er langt ude.
Ellers tror jeg såmænd vi er enige, tillykke med Boxforden, det er en dejlig maskine og i en helt anden liga end Rotwerk.

MvH,

Bent.
Hej alle jer eksperter,jeg har en drejebænk Rotwerk mdr 350,jeg vil gerne have et sæt spændetænger med holder.Min har mt3 i hovedspindlen, men de fåes jo både i Er 20 Er 25 Er30 og Er40 o.s.v men hvad står beteglelsen ER. 25 for,og hvordan kan jeg måle forskellen.Jeg har et sæt med mt2 fra 4 til 16 mm,men hvad ER betegnelsen er ,hver jeg ikke ,hvordan finder jeg ud af det?

J.J.Larsen

Eks. ER25 står for den kan tage op til Ø 25 mm, med den største spændetang.

Jeg købte et sæt ER20 her med alle tængerne, til en rimelig pris, og kvaliteten er ok til prisen.
www.net2l.dk
men billigere fra udlandet....

Lige den første over sigt Google hostede op med, og målene er enda i tommer

https://www.maritool.com/ER-Collets

Vær opmærksom på, der findes et utal af forskellige systemer i spændetænger/holdere, så system ER, er langtfra det eneste..


Vi prøver igen, i morgen --
Hej alle maskiner glade lav det seeller,ved i hvad transfer screws hedder på dansk,jeg har prøvet forskellige fordanskninger på google søgning ,men det er lidt svært når man ikke ved hvad det hedder på dansk,der må da være et udtryk på DANSK eller hvad på forhånd tak

J.J.Larsen
Det jeg først kommer i tanker om er transport skrue, men er det noget på en drejebænk kunne det være til spændings skrue eller til spændings spindel. Da du har prøvet Google skriver jeg kun hvad der lige falder mig for.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Jeg går ud fra det er sådan en "sjover" du mener..

Så måske en overføringsskrue

eller opmærkningsskrue

Ellers lav dem selv. så bestemmer du jo navnet...


Vi prøver igen, i morgen --
Du har fuldstændig ret Jens,det er de små labaner, men hedder de overførselskruer ,hvis jeg skal finde dem på nettet.At lave dem selv er lidt vanskeligt,de har jo en sekskant på spidsen så man kan skrue dem ud igen,og for en amatør som mig kan jeg kun se en måde at lave det på, med en lille fil, og bag efter skal de jo hærdes.Tak for de hurtige svar,i er skarpe

J.J.Larsen
Lige et spørgsmål ang. Spændetænger ER type.Jeg har et sæt ER 25 mt 2 spændetangsæt som passer i min pinol på min drejebænk,kan jeg så købe en mt3 ER 32 spændetangsholder,og bruge spændetænger fra mit ER 25 sæt ,passer de i ER 32 holderen

J.J.Larsen

Nej det kan du ikke, de har ikke samme udvendige og længde mål.
Men du kan købe en ER25 holder med MK3. (Eller sætte en overgangskonus MK 2-3 på din nuværende og så bruge den.)

Jeg har handlet her ok priser, og rimelig kvalitet..
http://net2l.dk/m%C3%A5lev%C3%A6rkt%C3%B8j.html


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 32 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis