Isætning af 2 nye vinduer 588x588

Hej.

Jeg skal have isat 2 nye vinduer og håber der er nogle her inde der kan give mig lidt råd og vejlening.

 

Her først lidt fakta. (jo mere information jo bedre)

Huset er fra ca. 1970, rød mursten.  Ingen overetage, 1 plan.

De 2 nye vinduer skal sidde i gavlen (se billede) hvor der allerede sidder et stort vindue 110x210 sådan ca.

Der har ikke siddet vinduer før så vi skal have lavet to huller i denne mur. De nye vinduer er 588x588 og skal sidde rimelig tæt på hinanden. Jeg har lade mig fortælle (af en arkitekt, set hus og tegninger), da vi lavet det store vindue at de to gavl mure IKKE er bærende.

 

Men nu kommer mit spørgsmål så, når vi nu laver de to huller, vil det så være en ide/krav at der skal ligges en overligger ind over hvert vindue? De skal sidde forholdsvis højt, øverst på muren er der det man vis nok kalder et skift, mursten ligger på højkant, og to til tre rækker/lag mursten her neden under skal de to vinduer så være.

 

Men spørgsmålet er om det er nødvendigt med en overligger?

Spørgsmål nummer to er så hvor lang ”tørre” tid skal der være fra vi mure til jeg kan sætte de nye vinduer i? Er 4 til 5 dag nok?

 

På forhånd tak 

Jesper

Hej. Jeg skal have isat 2 nye vinduer og håber... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Her lige et par billeder og det "næsten" færdige resultat på det sidste billede.

 

Det ser flot ud! Godt arbejde, tillykke med det.

Og iøvrigt en fed tråd at følge - super gode indlæg!

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også