Zink tag

Hej.

Jeg overvejer at lave nyt tag med zink på huset.

Er der nogen der har erfaring med dette produkt eller kender et alternativ?

http://www.vmzinc.dk/vores-losning/tagsystemer/vmz-dexter.html

Eller andre ting der er for/imod zinktag som jeg bør have med i mine overvejelser?
Alternativet er tagpap med lister pga. vægt/hældning.

Vh
Hej. Jeg overvejer at lave nyt tag med zink... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for det. Men så er de da ikke ret meget ventilation der kan komme under den ru forskalling med mindre at tagerenden hænger flere centimeter fra sternbrædtet.

Man kan også udfører konstruktionen uden mellemrummet ved tagrenden. Det gøres ved at man ventilerer alle lagene igennem underbrædderne som her:

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Hov du bruger ikke paint til at tegne i

 

Hej Børgealle,

Hvis du påtænker at lave et zinktag som gør det selv, er der ikke den store prisforskel på tagpap og zinkplader. Jeg kender selvfølgelig ikke dine forbindelser på tagpap, men hvis du køber ind hos en tømrerhandel, så er der ikke den store prisforskel.

Hvis det ender med et zinktag, så lav en god aftale med et firma som kan lave tagfoden og kippen til dig og samtidig levere tagplader (enten i fuld længde eller mindre stykker).

Når du har set et zinktag i fuld længder med buler, så er det udelukkende fordi plader ligger forkert og ikke kan arbejde. Det samme gælder for små plader, hvis de ikke kan arbejde opstår bulerne, her er det blot de enkelte plader som "vrider" sig og ikke den fulde længde. Det syner af mindre, men det er af samme årsag at de små plader vrider sig.

Til zinktag findes et særlig undertag, som jeg altid vil anbefalde at man bruger. Dette undertag minder om en "kokosmåtte" og ventilere mellem underbrædderne og zinkpladerne. Undertaget afhjælper ligeledes, utætheder i zinkpladerne såfremt man har lavet en fejl under monteringen (hvilket selvfølgelig ikke sker i dit projekt.

Jeg håber du får et fantastisk projekt, husk at vær grundig med opstregningen af zinktaget inden du begynder lægning af tagfladen. Så går monteringen af zinkplader næsten af sig selv

Med venlig hilsen Jesper Charles Djørup
Annonce

hej jesper. jeg forstår ikke helt din anbefaling med et ekstra undertag i denne sammenhæng? så kommer der jo 2 undertage. det børgealle vil lave er et ventileret konstruktion. for det første når du henviser til et produkt så skriv navnet på det du anbefaler eller tilføj et link. hvad skal børgealle bruge Dette undertag minder om en "kokosmåtte" til? det du henviser til er rheinzink´s VAPOZINC. vapozinc bruges IKKE til at opnå ventilation mellem zink og underlag men er blot et skillelag for at undgå varmtvandskorrosion og vil være spild af tid og penge i denne situation.

Fra rheinzink:

RHEINZINK anbefaler anvendelse af struktureret skillelag i de tilfælde, hvor zinken monteres på underkonstruktion, der ikke sikrer naturlig ventilation på bagsiden af zinken. Et struktureret skillelag skal her sørge for dræning af zinkens bagside, så man undgår problemer med korrosion forårsaget af længerevarende påvirkning af fugt (varmtvandskorrosion).

Hvis børgealle har mange penge til ekstra udstyr kan han bruge rheinzink´s air-z til at opnå en lyddæmpning i regnvejr på op til 9dB.

 

Skrevet af primo-ct på 12-06-2015 22:29

Hov du bruger ikke paint til at tegne i

 

Hehe nej det gør jeg ikke, men det sker af og til

Når jeg tegner til dette forum plejer jeg, at bruge Google Sketchup (Gratis program)

Og til hverdag modellere og drafter jeg i Autodesk Revit og plugins der passer til programmet.

 

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis