Palletank tud

Hej

 

Jeg har anskaffet mig en brugt palletank, men i processen med at få den bugseret op på en sokkel, er selve hanen revnet. Det er er den der sidder direkte monteret på palletanken. Det vil sige efter en dag som i går med masser af dejlig vand til tanken, er der nu så meget tryk på, at der kommer en fin lille tynd stråle ud af en revner, der sidder lige inden åben/lukke håndtaget. Nogle der har erfaring/gode ideer til at lappe/lukke af for revnen eller om det kan betale sig at skifte tuden ud?

 

Mvh

Keld

Hej   Jeg har anskaffet mig en brugt palletank... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ret sikker på det bliver godt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Her er et billigt aleternativ i form af en ny hane: http://www.harald-nyborg.dk/p5436/hane-m-kobling-t-regntoende

Hvis det gamle hul er for stort er det formentlig rimelig nemt at lime en lille plade på indersiden som grundet vandtrykket næppe bliver utæt.

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hounsou, det er en palletank og ikke en regnvandstønde. Jeg kan bestemt ikke komme ned og sætte en plade på og jeg tror heller ikke selve hanen kan pilles af. 

Jeg synes da hanen plejer at være skruet på, inde ved tanken, som på billedet.

 

Netop den hane på billedet har jeg købt. Det er tuden, hvor hanen skal skrues på, der har en utæthed. Og den tror jeg ikke bare lige jeg tager af på samme mpde som hanen på billedet. Ikke nok med det så blev der en tætningsring væk fra den hane på billedet, da jeg skulle have den af igen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
http://www.palletanke.dk/product.php?id_product=10
også med en 2" afløbsstuds så det ikke tager hele dagen at fylde en vandkande. Så er man godt kørende. Plant gerne noget efeu eller andet meget klatrene rundt om tanken, så den hurtigt kan blive tildækket og se lidt mere (natur)lig ud

http://www.b2b-shop.dk/shop/afloebsstuds-2-11119p.html

Er det ved 1, elle 2 på billedet det er galt.

 

Det er ved nr 2. For mig at se sidder den mere eller mindre "permanent" fast.
Hvis det er gevindet på selve palletanken, hvor omløberen "2" på billedet bliver skruet på, så er det en fast del af tanken.
Den ser lidt anderledes ud hos mig. Den ser mere permanent ud på min end på billedet der. Deg ligner, at den er skubbet på plads, jeg kan i hvert fald ikke gennemskue, hvlrdan den skal kunne skrues af.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også