Palletank tud

Hej

 

Jeg har anskaffet mig en brugt palletank, men i processen med at få den bugseret op på en sokkel, er selve hanen revnet. Det er er den der sidder direkte monteret på palletanken. Det vil sige efter en dag som i går med masser af dejlig vand til tanken, er der nu så meget tryk på, at der kommer en fin lille tynd stråle ud af en revner, der sidder lige inden åben/lukke håndtaget. Nogle der har erfaring/gode ideer til at lappe/lukke af for revnen eller om det kan betale sig at skifte tuden ud?

 

Mvh

Keld

Hej   Jeg har anskaffet mig en brugt palletank... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har tit limet ting med 2-k Araldit, men nogle plasttyper dur det ikke til.

Som Jens også er inde på så duer lim ikke lige godt på alle plasttyper.

En anden ting er at denne palletank formentlig vil være ude i al slags vejr. Noget lim forringes ved frost og kan miste fuldstændig sin virkning, har i aldrig prøvet og lime noget sammen der ikke skulle være limet sammen? En time i fryseren og så kan det oftest skilles ad igen. (Enkelte limtyper kan dog tåle frost)

Derfor lød mit forslag på silikone da det er nemmest og stærkeste løsning til præcis denne opgave. Og det holder til al slags vejr, lim kræver også at delene kan presses imod hinanden da det meste lim kun virker ved der er tryk på det første stykke tid. Kunne forestille mig kunne være lidt udfordrende med denne opgave...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Nitter / Je__ns:

Det var da f..... så påståelig

Den lim som jeg omtaler, er fra Danalim og hedder Epoxy Rapid 332 eller Epoxy universal 335. Forskellen ligger i hærdetiden. henh.vis 1-2 timer og 10-15 timer

Citat fra datablad: Ekstra stærk og bestandig 2 komponent epoxylim. Anvendes til limninger hvor der stilles ekstra høje krav til styrke og bestandighed. Velegnet til de fleste materialer f.eks. metal, hård plast, porcelæn, beton, sten, glas, m.m. Citat slut.

Jeg har f.eks.aldrig haft gode erfaringer med cyanid lim, såkaldte sekund lim. Hvorimod denne er virkelig universal.

BTA handyman: Du er inde på noget rigtig m.h.t frost. Fruen har det med at overfylde skabsfryser, så der skal noget nær vold til for at åbne og lukke låger og skuffer. Det resulterede i at 1 låge knak. Den blev limet med min omtalte superlim, Det holdt ikke. Men slos-ice maskine holdt. Men det er heller ikke minus 18 gr.

Netop ved denne 2 komponent lim kan man lime/tætne en lille revne uden at det behøver at blive presset sammen. Det er bedst hvis helt glatte flader åbnes op med f.eks. lidt slibepapir.

 

 

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 05-05-2015 21:10

Nitter / Je__ns:

Det var da f..... så påståelig

Den lim som jeg omtaler, er fra Danalim og hedder Epoxy Rapid 332 eller Epoxy Rapid universal 335. Forskellen ligger i hærdetiden. henh.vis 1-2 timer og 10-15 timer

Citat fra datablad: Ekstra stærk og bestandig 2 komponent epoxylim. Anvendes til limninger hvor der stilles ekstra høje krav til styrke og bestandighed. Velegnet til de fleste materialer f.eks. metal, hård plast, porcelæn, beton, sten, glas, m.m. Citat slut.

Jeg har f.eks.aldrig haft gode erfaringer med cyanid lim, såkaldte sekund lim. Hvorimod denne er virkelig universal.

 

Tak lige i m DYT DYT DYT DYT Erik. 

Epoxylim,som det du henviser til, duer efter min bedste overbevisning ikke på matrialer der kan give sig bare den mindste smule eller har en glat overflade. Men der findes etkomponent lim der smelter plastic sammen. Problemet med den type er desværre at hver enkelt type plastic næsten kræver hver sin specielle lim. Og hvad er det for noget plastic hanen egentelig er lavet af ???   

Sekundtlim gider jeg ikke bruge mere end et sekund på og kommentere.

Men spørger kan da bare prøve og lime. Det koster højst udgiften til limen, oveni udgiften til en ny/brugt hane. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Nitter. Det er faktisk også på den måde at jeg har min erfaring, nemlig ved at prøve. og det går sjældent værre end helt galt


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af ev elmand på 05-05-2015 21:45

Nitter. Det er faktisk også på den måde at jeg har min erfaring, nemlig ved at prøve. og det går sjældent værre end helt galt

Hvorfor ikke prøve med selvvulkaniserende tape, det lader sig let forme og kan tætne næsten hvad som helst. Ud over tapen lægges et lag almindelig isolerbånd til beskyttelse og mekanisk styrke.

 

 

 

 

 


fase
Jeg har tit limet plast med limpistol og med godt resultat, men om det tåler frost ved jeg ikke.

Som mit barnebarn på 4 år sagde en dag hun kom med endnu en ting der skulle limes, Bedstefar du er god til at lime ting sammen, men du har jo også haft mange år til at øve dig.

Jeg kan ikke lige se skaden for mig. Men måske kan denne side hjælpe med reservedele. Til os alle med Palletanke i haven

http://www.dajolka.net/ibc/tilbehor-ibc-haner/ibc-haner/haner-til-ibcpalletanke?tm=webshop



http://www.dajolka.net/ibc/tilbehor...tm=webshop

red. Underligt, linket virker i udkastet, indsat som link fra redigeringsbilledet. (MacOs, Safari)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Fjern http:// i linket så plejer det at virke...
www.dajolka.net/ibc/tilbehor-ibc-ha...tm=webshop

Over 200kr for en hane, så er det da vist billigere at finde en ny palletank.

På mit arbejde får vi en del palletanke, og som regel tages de ikke retur selv om de er 100% rene, mon ikke man kan finde en billig tank, for andre arbejdspladser har det vel på samme måde.

Nu samler jeg ikke selv regnvand, eller bruger palle tanke, men har da foræret en del væk.

dejligt med en sund og fornuftig diskussion af mulighederne!

Jeg tror jeg vælger silikonen i første omgang evt. med elektriker tape eller vulkaniseret tape rundt om. Det kan ikke svare sig at skifte hanen og jeg er ikke helt sikker på, at det bare lige kan lade sig gøre..
Hvis det ikke går, så går jeg på jagt efter en ny.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også