Understøbning af gasbeton skillevægge

Hej.. Jeg er lidt ny i lav det selv arbejde, så håber der er en der ved hvordan man bedst understøtter gasbeton skillevægge når man fjerner betonen under dem.

Er for 6 måneder siden blevet ejer af et Give typehus fra 1970.

Har så 4 rum der skal laves gulvvarme i. Skillevæggene er af gasbeton elementer i ca. 250x50x7,5 cm som er limet sammen. Længste væg er 3,8 meter lang.

Gulvet er betår af 19mm krydsfiner plader lagt på lægter med rockwool imellem. Under dette er der dampspærre og et 10 cm klaplag af beton som er støbt ovenpå et 10 cm lag af løse småsten.

Væggene står ovenpå klaplaget og er uden fundament.

Derfor skal jeg have dem understøttet når jeg fjerner betonen og graver længere ned.

Min tanke er at købe 35x19x49 leca blokke og sætte i 3-4 cm beton (for at rette af) med ca. 1 cm op til væggen. Når det så er tørt vil jeg pakke beton i i den frie cm under væggen (selvfølgelig med et lag tagpap imellem). På dem måde vil jeg lave 1 meter af gangen med en leca blok mellem 2 elementer, så hvert gasbeton element står på en halv leca blok.

Væggen slutter 10cm under det færdige gulvniveau, så med leca blokken vil jeg komme 45 cm under gulvniveau.

Håber der er en der er tålmodig nok til at læse mit lange indlæg og komme med et råd.

Mvh. Martin

Hej.. Jeg er lidt ny i lav det selv arbejde, så... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Man kan ikke se at det ekspanderer. det er bare noget man må stole på er sådan. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Som ev elmand siger, så kan man ikke se det ekspanderer, men det er også ligemeget.. Hovedsagen er at det ikke svinder ind når det tørrer. Så når revnen er fyldt op mangler der ikke en mm igen når det er tørret ind.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis