Puch maxi toppakning

Skal toppakningen på en maxi nødvendigvis være af metal? Har ikke haft held med at få den tæt. Findes de ikke i lærred? Og kan det holde til den høje temperatur?
Vh
MP
Skal toppakningen på en maxi nødvendigvis være af... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja så fik jeg sat topstykke og den spinder som en mis, super optræk og god topfart. Desværre varer det hele kun 500 m.... Så dør den og er svær (men ikke umulig) at få igang igen. Jeg kan se det "bobler" ved pakningen mellem topstykke og cylinder, så det er helt sikkert der fejlen (stadigvæk) ligger.
Jeg planede det fint i aftes og alt er samlet korrekt. Hvilke muligheder har jeg nu? Har ikke en metaldrejebænk til rådighed. Kan det have betydning at den pakning jeg brugte havde været monteret tidligere? Altså før den blev planet?
Den er pudset af med en klud og der er intet at se. Måske skal jeg bruge noget petroleum eller lign? Prøver at plane lidt mere også en ny pakning.
Man kan sagtens bruge en ordenlig flydene pakning, uden det bliver svært og skille af
Skrevet af LL1 på 08-04-2015 16:36
Man kan sagtens bruge en ordenlig flydene pakning, uden det bliver svært og skille af

Nå, monstro ikke du så også bliver nødt til at fortælle manden nøjagtig hvilken fabrikat/type flydende pakning ???   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Ny pakning og lidt mere planing hjalp ikke :-( Stadig utæt mellem cylinder. Sidste skud må være flydende pakning.
Kender I til et godt produkt jeg kan bruge?
Jeg har lagt mærke til at den oser mere end tidligere. Kan det have noget at gøre med at topstykket er planet?
Håber I kan hjælpe.
Den skal kunne blive tæt, uden brug af flydende pakning, men det kræver at cylinder og top er plane, og der spændes korrekt moment.

Det har bestemt ikke fordi du har planet toppen den ryger, din udstødning er vel ikke sodet helt til? Det vil nok kunne gå ud over toppakningen...

Curil kunne være en mulighed, hvis du ønsker at bruge flydende pakning.
http://scootershop.dk/produkter/7129-flydende-pakning-og-pakningspapir/3911-flydende-pakning-tube-50-gram-curil/
Skrevet af je__ns på 09-04-2015 21:17
Den skal kunne blive tæt, uden brug af flydende pakning, men det kræver at cylinder og top er plane, og der spændes korrekt moment.

Det har bestemt ikke fordi du har planet toppen den ryger, din udstødning er vel ikke sodet helt til? Det vil nok kunne gå ud over toppakningen...

Curil kunne være en mulighed, hvis du ønsker at bruge flydende pakning.
http://scootershop.dk/produkter/7129-flydende-pakning-og-pakningspapir/3911-flydende-pakning-tube-50-gram-curil/

Flydende pakning er mange forskellige ting. Det du anbefaler er af den vulkaniserende type der kun tåler 180 grader. Det duer overhovedet ikke til topstykket på en totaktsmotor. Det brænder simpelthen op da cylinder topstykke bliver betydeligt varmere end ............. Der sker ikke noget ved og "hælde" det i mellem da det kan skrabes af igen.

Anderledes står til med den gamle brune type der hærder op. Skal det skilles igen er der kun hammer og mejsel tilbage !!!!

Diverse udstødningspastaer duer heller ikke da det ligeså hærder op. 

Mig bekendt findes der ingen flydende pakning der kan holde tæt på stedet og samtidig være til at skille af igen. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ok Je_ns. Jeg planer lidt mere, og venter med den flydende pakning. Kan man tage cylinderen af og plane lidt på den også? Eller skal jeg nøjes med topstykket?
Skrevet af MPB på 09-04-2015 21:03
Ny pakning og lidt mere planing hjalp ikke :-( Stadig utæt mellem cylinder. Sidste skud må være flydende pakning.
Kender I til et godt produkt jeg kan bruge?
Jeg har lagt mærke til at den oser mere end tidligere. Kan det have noget at gøre med at topstykket er planet?
Håber I kan hjælpe.

Som du kan se kender jeg ikke et produkt der kan holde og samtidig er muligt og skille senere.

Det undre mig du ikke kan få topstykket tæt. Det skulle vel ikke således du har trukket gevindet ud af hullerne nede i blokken, og derfor ikke kan spænde topstykket med et passende moment på alle fire pindebolte ???

I øvrigt har en søgning med google vist at nye livlige topstykker fås fra kr. 160. Hvorfor ofre alle de penge på flydende snask når det ikke kan holde/duer ???  

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis