Er meget træt af de folk som ringer for at sælge div ting.

Og så er der som regel uden nummer (så vil i staks sige lad dog være med at ta' telefonen så)

Jo det kunne jeg jo godt så var "problemet" ikke så stort, men jeg har flere i min omgangskreds som har hemmeligt nr af en eller anden grund jeg ikke kender.

Dem vil jeg så også udelukke.

Jeg siger når der er en sælger i røret at jeg slet ikke er intereseret, men g  - -  hjælpe mig de bliver da bare ved, er ret så insisterende på at jeg da skal høre hvad de har af ting og tangel forsikringer aviser osv.

De er skam godt skåret for tungen, og jeg/man skal være på vagt, ikke at blive fanget i ord strømmen.

De ringer gerne når jeg lige er ved at spise og på de mest ubelejligeste tider.

Har engang stillet røret fra mig i et kvarter uden at afbryde, for at afbryde deres linje, men der har selvfølgelig flere at bruge, så det' hjælper lidet.

Jeg afbryder og spørger om de har dårlig hørelse - - - meget kort pause i ordflommen, så smækker jeg røret på Pyhhh 

Har i andre ikke den slags iritereende momenter i jeres dagligdag. 

Hvad gør i?

Jow langt indlæg her indrømmet. Er der ikke en paragraf i loven som forbyder den slags der kan henvises til DER VIRKER.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Og så er der som regel uden nummer (så vil i staks... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Griner højt af nogen af de sjove kommentarer.

PS.
Men ingen af jer har endnu prøvet at løbe ind i en ægte fulblods-sælger - siger sønnen her i huset, med et glimt i øjet.
Den sidste sælger jeg havde fat i, var ikke en telefonsælger.
Men derimod en der kom til mig i tide og utide. Han ville sælge et anlæg til at blødgøre mit vand, og diverse midler til at slå kryb og kravl ihjel på korntørriet. En mærkelig blandning.
I en periode på næsten et år kommer han igen, en gang om måneden. Han blev aldrig brudt indenfor, eller vist interesse.
Til sidst sagde jeg til ham at han kunne sætte sit anlæg op, og efter 3 måneder fik han sine penge, hvis det virkede.
Så ville han så ind og have mig til at underskrive en kontrakt. hvilket jeg selvfølglig afslog. Efter 1 times snakken frem og tilbage, hvor han bød på både bitter og kage. Endte det fanme med jeg fik ham til at underskrive et papir, hvorpå han stod for opstilling, demontering og vandprøver før og efter.
Han fik ingen penge, men derimod måtte han tage en taxa hjem, da han vidst ikke tålte bitteren nær så godt som mig.
3 måneder gik og jeg tog en vandprøve, sendte regningen til ham. der var selvfølgelig 0 forskel.
Jeg ringede til ham, og bad ham pille sit anlæg ned. 3 måneder til gik, anlægget stod der endnu.
Det står her endnu, jeg har selv afmonteret det og pakket det på pallen igen.

prisen på anlægget var omkring 100.000, eller det var det han solgte det til. Jeg ville nok få afhentet et så dyrt anlæg...

Jeg har da lært at man skal være VIRKELIG på vagt om der ringer en hurtig-snakkende mand, den jeg tænker på var helt oppe på det yderste af tæerne, så noget har jeg da lært af det.

Det endte dog godt for mit vedkommende, jeg opsagde den aftale vi havde indgået, så ingen problemer.

Det er efterhånden længe siden sidst jeg er blevet ringet op af en som ville sælge det ene eller andet.

Den slags opkald synes jeg kommer på de mest ubelejlige tidspunkter, men den slag lærer den slags sælgere vel også.

Til irritation for rigtig mange tror jeg bestemt.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hvis man er plaget af at sov. Sælgere ringer i tide og utide, så skæld dem ud!
Hver dag ringede en sælger til min kæreste. Tit tog hun den ikke, da de altid ringede med hemmeligt. Men en dag tog jeg telefonen og spurgte hva fanden vedkomne havde gang i, og at de iøvrigt skulle se at få slettet hendes nummer fra deres databasen i en hulens fart! Sælgeren var næsten helt paf og stammede lidt "ja men..." Hvorefter jeg sagde farvel og forhåbentlig ikke på gensyn! Siden den dag, har min kæreste ikke fået ét eneste opkald fra en eller anden sælger. Så de må have nogle systemer med folk, som de vil udnytte.

Mvh. Christian M
 

Sønnen her i huset siger at en rigtig sælger slet ikke bør forsøge at snakke et øre af folk - det giver ofte bagslag når "køber" har fået tid til at sunde sig og fået tænkt tingene igennem. Det er helt andre "værktøjer" der skal i brug.

PS.

Der skulle selvfølgelig stå "fullblods-sælger" (alternativ "fuldblods-sælger"

Annonce

"En rigtig sælger, er en mand der kan sælge en malkemaskine til en bonde der kun har en ko...........................................................................................................................og få koen i udbetaling !"

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jow jow.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis