Er meget træt af de folk som ringer for at sælge div ting.

Og så er der som regel uden nummer (så vil i staks sige lad dog være med at ta' telefonen så)

Jo det kunne jeg jo godt så var "problemet" ikke så stort, men jeg har flere i min omgangskreds som har hemmeligt nr af en eller anden grund jeg ikke kender.

Dem vil jeg så også udelukke.

Jeg siger når der er en sælger i røret at jeg slet ikke er intereseret, men g  - -  hjælpe mig de bliver da bare ved, er ret så insisterende på at jeg da skal høre hvad de har af ting og tangel forsikringer aviser osv.

De er skam godt skåret for tungen, og jeg/man skal være på vagt, ikke at blive fanget i ord strømmen.

De ringer gerne når jeg lige er ved at spise og på de mest ubelejligeste tider.

Har engang stillet røret fra mig i et kvarter uden at afbryde, for at afbryde deres linje, men der har selvfølgelig flere at bruge, så det' hjælper lidet.

Jeg afbryder og spørger om de har dårlig hørelse - - - meget kort pause i ordflommen, så smækker jeg røret på Pyhhh 

Har i andre ikke den slags iritereende momenter i jeres dagligdag. 

Hvad gør i?

Jow langt indlæg her indrømmet. Er der ikke en paragraf i loven som forbyder den slags der kan henvises til DER VIRKER.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Og så er der som regel uden nummer (så vil i staks... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du nå at benytte dig af din fortrydelsesret?
Prøv at Google: fortrydelsesret telesalg.

Jeg mener, især hvis firmaet IKKE har oplyst dig om fortrydelsesretten, så har du en god sag.
Men skynd dig!

Træd ikke på mine ledninger :o)
Jeg blev desværre oplyst om fortrydelsesretten, i en hurtig vending så jeg ikke kunne nå at tænke over den. Og det blev optaget og det hele af dem, så jeg er nok på den... Jeg er bundet i 3 år... vil jeg ud før end det koster det 1500 kr. - lesson learned, jeg køber aldrig fra en telefonsælger igen!

Men tror faktisk at prisen ER lavere, så på den måde er det vel ok.


Diver en lille hjemmeside om a-kasse priser
Se lige forbrugeraftaleloven: Kapitel 2: Forbud mod uanmodet henvendelse m.v.


§ 6. Erhvervsdrivende må ikke uden forudgående anmodning herom rette personlig eller telefonisk henvendelse til en forbruger på dennes bopæl, arbejdsplads eller andet sted, hvortil der ikke er almindelig adgang, med henblik på straks eller senere at opnå tilbud eller accept af tilbud om indgåelse af aftale.

Stk. 2. Stk. 1 gælder ikke for telefoniske henvendelser om

1) bestilling af bøger,

2) tegning af abonnement på aviser, ugeblade og tidsskrifter,

3) formidling af forsikringsaftaler og

4) tegning af abonnement, der omfatter redningstjeneste eller sygetransport, hos en virksomhed, med hvilken en eller flere kommuner har indgået aftale om udførelse af rednings- og slukningsarbejde ved ildebrand.


§ 7. Et løfte afgivet af forbrugeren ved en erhvervsdrivendes henvendelse i strid med § 6 er ikke bindende.

De har slet ikke lov til at kontakte dig telefonisk vedr. salg af "el", så er aftalen ikke ugyldig jf. § 7??

Træd ikke på mine ledninger :o)
Og ifølge forbrugeraftalelovens (igen-igen) har du ret til opsigelse efter ca. 6 mdr. se nedenfor:
Kapitel 7: Ret til opsigelse af aftaler om løbende tjenesteydelser m.v.

§ 25. Forbrugeren kan opsige en aftale om løbende levering af varer eller tjenesteydelser med 1 måneds varsel til udgangen af en måned, når der er gået 5 måneder efter aftalens indgåelse, jf. dog stk. 2 og 4.

Stk. 2. Stk. 1 og 4 finder ikke anvendelse, når opsigelsesvarsel eller længste bindingsperiode er reguleret i eller i medfør af anden lovgivning. Stk. 1 finder endvidere ikke anvendelse på aftaler, som alene vedrører varer eller tjenesteydelser, som skal leveres senest 1 år efter aftalens indgåelse, hvis den samlede pris for de varer eller tjenesteydelser, der er omfattet af aftalen, ikke overstiger 2.000 kr. og den fulde betaling skal ske senest 14 dage efter aftalens indgåelse.

Stk. 3. En aftale omfattet af stk. 1 eller 4, der er indgået ved anvendelse af en standardformular, skal indeholde en bestemmelse, som tydeligt angiver, med hvilket varsel og i givet fald fra hvilket tidspunkt aftalen kan opsiges af forbrugeren. Bestemmelsen må ikke være uforenelig med forbrugerens ret til opsigelse efter stk. 1 og 4.

Stk. 4. Hvis den samlede pris, der skal betales i henhold til en aftale om løbende levering af varer eller tjenesteydelser, overstiger 20.000 kr. årligt og påbegyndelse af leveringen enten kræver, at den erhvervsdrivende afholder engangsomkostninger, der overstiger den gennemsnitlige pris efter aftalen for 6 måneders løbende levering eller medfører en værdiforringelse af tilsvarende størrelse for den erhvervsdrivende, kan forbrugeren opsige aftalen med 1 måneds varsel til udgangen af en måned, når der er gået 11 måneder efter aftalens indgåelse.

Jeg mener du her en god sag, du skal ikke tro på alt som firmaet prøver at bilde dig ind!

Træd ikke på mine ledninger :o)
De har slet ikke lov til at kontakte dig telefonisk vedr. salg af "el", så er aftalen ikke ugyldig jf. § 7??

Det er ikke ualmindeligt, at man som forbruger giver tilsagn til, at man må blive kontaktet i markedsføringsøjemed f.eks. når man deltager i konkurrencer og lignende. Og så er det ikke en uanmodet henvendelse i forhold til dørsalgsloven.

Og ifølge forbrugeraftalelovens (igen-igen) har du ret til opsigelse efter ca. 6 mdr. se nedenfor

Så vidt jeg kan se, er 3 års binding/1500 kr opsigelsesgebyr en del af et erhvervsabbonement hos det pågældende firma. Så der gælder forbrugeraftaleloven ikke.
 

Den letteste måde for både private og erhversdrivende at undgå problemer er, at sige følgende, når man bliver kontaktet: "Jeg er ikke interesseret, farvel" - og så lægge røret på. Det dummeste man kan gøre, er at høre på hvad sælgeren har at sige.

 

Vedr. telesælgere i centre mv.

Jeg har nogen gange brugt: Jeg har lige købt en ny mobil, og den er betalt via abonnementet.

Den har virket mere end ´en gang, og har endda fået et Tillykke med den nye mobil med i farten.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Skrevet af bobenontot på 04-08-2015 22:20
Vedr. telesælgere i centre mv.

Jeg har nogen gange brugt: Jeg har lige købt en ny mobil, og den er betalt via abonnementet.

Den har virket mere end ´en gang, og har endda fået et Tillykke med den nye mobil med i farten.

 

Ha ha, jeg plejer at sige sandheden: 

Jeg er den sidste dansker der ikke har en mobiltelefon, og jeg er stolt af det 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ved godt det er ved at være en halvgammel tråd, men det sidste nye er: "Hej, jeg ringer IKKE for at sælge noget til dig!"

Det var så et avis-abonnement, gratis naturligvis, og det udløber automatisk, man skal ikke engang afmelde det.

Men lur mig, om ikke man bagefter bliver kontaktet a en "flink sælger", som liiiie vil høre - om man evt. er interesseret i at fortsætte abonnementet?

Træd ikke på mine ledninger :o)
Du kan roligt regne med at det er med en bagtanke.

Det er ikke for dine/vores blå øjnes skyld.

så mener du har 100% ret i din antagelse.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis