Er meget træt af de folk som ringer for at sælge div ting.

Og så er der som regel uden nummer (så vil i staks sige lad dog være med at ta' telefonen så)

Jo det kunne jeg jo godt så var "problemet" ikke så stort, men jeg har flere i min omgangskreds som har hemmeligt nr af en eller anden grund jeg ikke kender.

Dem vil jeg så også udelukke.

Jeg siger når der er en sælger i røret at jeg slet ikke er intereseret, men g  - -  hjælpe mig de bliver da bare ved, er ret så insisterende på at jeg da skal høre hvad de har af ting og tangel forsikringer aviser osv.

De er skam godt skåret for tungen, og jeg/man skal være på vagt, ikke at blive fanget i ord strømmen.

De ringer gerne når jeg lige er ved at spise og på de mest ubelejligeste tider.

Har engang stillet røret fra mig i et kvarter uden at afbryde, for at afbryde deres linje, men der har selvfølgelig flere at bruge, så det' hjælper lidet.

Jeg afbryder og spørger om de har dårlig hørelse - - - meget kort pause i ordflommen, så smækker jeg røret på Pyhhh 

Har i andre ikke den slags iritereende momenter i jeres dagligdag. 

Hvad gør i?

Jow langt indlæg her indrømmet. Er der ikke en paragraf i loven som forbyder den slags der kan henvises til DER VIRKER.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Og så er der som regel uden nummer (så vil i staks... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af jenshøj på 01-04-2015 12:16

Synes det er usmageligt, at spilde andres tid. De passer bare deres arbejde. Hvis man ikke ønsker at blive ringet op, kan man tilmelde sig Robinsonlisten. Det virker i det store hele fint.

Helt enig!!

 

 

Der er vi så IKKE enige.

Jeg har bestemt ikke bedt dem om at ringe til mig for at sælge mig noget. 

Reklamer er en ting, der kan jeg vælge om jeg vil se/læse dem og derefter beslutte om produktet er noget for mig. Men telefonsælgere er mere udspekulerede og går efter "den svage forbruger". For der er jo en grund til det kan betale sig at ansætte en horde af sælgere til at "sprede budskabet" og de ville aldrig få solgt lige så meget ved traditionel reklame...

Jeg har selv arbejdet som intern sælger (ganske vist i buiness to buisness) og ved godt hvordan marketing virker, og hvor stor betydning en god "salgstale" har. Men det ændrer ikke på at deres middel får piggene frem hos mig

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

En forsikrings sælger ringede til mig og sagde at han ku' se jeg havde en Seat Cordoba forsikret, sagde til ham at jeg ikke var intereseret i hans tilbud.

Han ville også gerne vide hvor jeg havde forsikret, hvortil jeg svarede ham at når han ku' se jeg havde en Seat, kunne han måske' også se hvor jeg havde forsikret bilen, så blev røret lagt på.

Kort og godt møj iriterende med alle disse uopfordrede opkald.

Har meldt mig til denne Robinson-liste, men der sto der kunne gå op til 3 mdr. inden det var rigtigt effektivt, men der var undtagelser som denne liste ikke kunne "befri mig for"


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Jeg kommer nu ret hurtig af med dem. Hvis man starter med at sige "jeg er ikke interesseret ha en god dag farvel" og så fortsætter de som regel, så kommer jeg med et  " FARVEL " og lægger røret på.

Når f.eks. TDC ringer og spørger om hvilket abonement jeg har, ber jeg ham kigge på sin skærm, for der står det hele.

Vi har et fastnet nummer der i gamle dage var det samme som et forsikringsselskabs hovedkontor, bortset fra område nummer. Det var før man skulle dreje område nummer inden for sit eget område. Der ringede en dame med engelsk accent, hendes hund var åbenbart blevet `voldtaget` af naboens hanhund. Nøj hvor var hun sur og gal, så der gik noget tid før jeg kunne få et ord indført, og forklare at det var forkert nummer, Så blev hun da for alvor sur i skralden

Nu passer vores nummer med DSB oplysning, Så når folk vil købe  billetter siger jeg nogen gange " ja tak, men var det ikke billigere i det lange løb at købe et helt tog, f.eks et af de her IC 4 tog"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja det e jeg godt nok også... Og så ringer de altid i weekenderne.. Det er til at blive skør af!!

" De passer bare deres arbejde. "!?

Hallo, det er min fritid, det er mit tlf. nr. de ringer til!
Og de forstår ikke, når man første gang siger "det har ikke min interesse".

Hvad er det ved ordet Nej de ikke forstår?

Jeg er begyndt at sige til dem vedr. forsikringerne, når de spørger hvor jeg har forsikret, at det vil jeg ikke oplyse!
Og hvorfor skulle jeg egentlig fortælle dem hvor jeg har forsikret? Det er da private sag!!!!!!

Jeg havde en gang en emsig sælger i tlf., som på et tidspunkt spurgte: "Jamen, er du ikke interesseret i at spare penge?". Mit svar: "Nej" kom åbenbart bag på vedkommende, og så fik man den sædvanlige svada: "Jamen, så må du ha´en god aften!" (som om han mente det - han var nok rimelig ligeglad med min aften, som var blevet halvdårlig p.g.a. en telefonsælger.

Jeg er begyndt at sige i forløbet: Du spilder din tid, jeg køber ikke noget alligevel. Held og lykke i jagten på nogle andre kunder.

Hvis jeg vil tegne et abonnement, tegne en ny forsikring eller andet, så skal JEG nok kontakte en baldugiver, et forsikringselskab osv. DE behøver ikke at ringe til mig.

Og hvis du er forsikringssælger mv - så find et andet arbejde!


Træd ikke på mine ledninger :o)

Sjovt nok synes der har været en pause i denne slags opkald.

Jeg fik mig meldt til denne Robinson liste, en' af jer foreslog.

Men irriterende selv om at de mennesker, som du så rigtigt påpejer passer jo da bare derres arbejde.

Men ikke minder irriterende af den' gund.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

I går eller i forgårs (vi har vist lige rundet midnat).
Telefonen ringer: "
"Det er fra Codan god dag"
              " Goddag jeg er ikke interesseret"
"Jeg har da ikke tilbudt noget"
               "Nej men jeg er stadig ikke interesseret"
"Javel men ha en god dag"
                 "I lige måde"
Så stiger mit humør lidt, for min taktik virker.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej.

 

Når det sker plejer jeg at svare 'Nå, Njahe, Næehe, Njæehe, Hvad, Ååh, Njoeh, Joooh, Næææhe. og svaret er i øvrigt NEJ

Kom lige i tanke om en gang jeg blev ringet op og bedt om at nævne navnet på 10 is.

Der må jeg indrømme at jeg spurgte om spørgeren lige havde trådt i noget smitsomt hjernesvind

mvh

 


 varmetossen

Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis