Skift af sporestang.

Bilen var til syn forleden og skal omsynes på grund af slør i forreste sporestænger. Det er ikke styrekuglen der sidder ude ved hjulet men den inderste stang der er skruet på tandstangen.
Er der nogen der ved om de er svære at skifte. Kræves der aftrækker. Bilen er en Carina e. er der nogen der har erfaring med denne aftrækker: http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Chassis/Forvognsvarktoj-til-inderste-styrekugle-191506/

; display: none; top: 25.7px; left: 442px;" title="Click to Show Translation"> 

M.v.h. E. N. Nielsen
Bilen var til syn forleden og skal omsynes på... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis "øjet" skal klaskes, så brug en mukkert som modhold.
Lige en opdatering. Har nu skiftet både sporstænger og styrekugler og det viser sig så at de intet fejlede. Troede blindt på "eksperten" (den unge synsmand) som var helt sikker i sin sag.
Det viser sig så at det er det udvendige ratkryds, som sidder i motorrum, der er slør i. Vil så lige høre om der er nogen der har erfaring med at skifte et sådan, samt hvordan fremgangsmåden er på en Carina E.

M.v.h. E. N. Nielsen
ud fra hvad jeg kan se på nettet er det samme type som på min corsa, og i så fald er det ligetil, løsn de 2 skruer af med ledet og på med det nye .
Kan naturligvis tage fejl, men som sagt det ligner samme type som jeg selv køre med.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
stort samme type som min har, (den er blot åben i begge ender) men så er det som nævnt ret lige til at gå til :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
den er rimelig nem at skifte , kan dog være noget træls hvis du ikke har det rigtige værktøj

alt efter pladsen , vil det hjælpe meget med en kragefodsnøgle
hvis du ikke er sikker på hvad du laver , kan du komme forbi , så kan jeg godt hjælpe med det , du har kun en halv times kørsel her op
Og PAS LIGE PÅ STELRINGEN, Du må ikke dreje å rat eller tandstang under reperationen.
Bredker, tak for tilbudet. Det kan godt være jeg vender tilbage vedr. hjælp. Hvad er en stelring? autoole.

M.v.h. E. N. Nielsen
stelring er forbindelsen fra airbag systemet og op til rattet, ofte en ret tynd ledning viklet op, inde i et plastskjold som drejer rundt med rattet :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis