Koldtvejr og bedre motorkraft??

Hej

Jeg oplever at når vi har vinter og kulde (+3-4 ->~10) så både går motoren bedre og farten stiger 5-8 km.

Nogen der har en forklaring? er der mere ilt i koldt vejr eller hvad skyldes dette?

Mvh

*** Ægte Livsvarigt Venskab Opnås Kun Gennem Gensidigt Tillid ***
Hej Jeg oplever at når vi har vinter og kulde... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Sc0rpi0 på 24-03-2015 15:52
Ok, jeg overgiver mig, og om ikke andet kan jeg da glæde mig over at der er fyldt med eksperter herinde, hvis man nu får brug for hjælp igen.
Sorry for at jeg glemte kildeangivelse, det er ikke ok, så her er det:
http(://)mb-soft.com(/)public2(/)engine.html

Sidst, var / er det ikke det man kuunne opleve med en Dieselmotor (noget med at den løb løbsk?
Mvh Kim

Ok.   Det er simple forklarringer du har fået, da der kan skrives flere tykke bøger omkring emnet, ikke mindst alle de krumspring motorfabrikanterne i årenes løb har lavet for og undgå/omgå både det ene og andet.  

Ok med kilden. 

Det er da rigtigt en dieselmotor kan rende løbsk, faktisk på to forskellige måder. Enten ved der sker noget med regulatoren/reguleringen. Eller hvis motoren begynder og gå på sit eget smøreolie, hvilket normalt sker når en turbo står af. I begge tilfælde vil motoren hurtigt blive omdannet til skrot hvis man ikke får det stoppet på en eller anden måde.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis