Garagetag og husgavl

Jeg skal til at lave en garage der ligner meget det som der kan ses herunde se evt plantegning. Men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal lavet garagetaget op mod gavlen på huset, huset er et træhus lige som på på billedet, jeg kan jo ikke ha nogen tagrende mellem hus og garage da de skal bygges sammen.. Hvordan løser men denne lille gåde..

Min garage skal være helt lukket og isoleret.

 

Kim Jensen

 
 

Mvh
Kim Jensen
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du bliver  nødt til at lave det man kalder en skodtrende, på den del hvor garagetag møder huset. Der skal brændes tagpap på mindst 1-1,5 m op ad garagetaget, og 0,3-0,4 m op ad husgavlen. Det laves med tagkrydsfiner under, og med en stor trekantliste i samlingen imellem hus og tag. Der skal laves fald til et afløb. som nok skal være midt på, når dit hus er så bredt.

Ovenpå tagpap må du gerne have f.eks. tagsten, og husets gavlbeklædning må gerne fortsætte ned over tagpap.  Så den tætte men måske grimme overflade bliver gemt.

Den metode bruges oftest når f.eks 2 fabrikshaller mødes.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er netop derfor at tagpap skal et godt stykke op, så kan der ikke ske noget selv om sneen smelter. Det bliver ikke noget problem med det forholdsvis lille areal, i forhold til industri bygninger.

Men der er noget andet du bør være opmærksom på. Du må ikke komme over 2,5 m højde på taget på den del der ligger inden for ed afstand fra skel på 2,5 m.  Det kunne tale for en mere flad tagkonstruktion.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Er der nogen som ligger inde med en tegning eller foto af hvordan jeg bygger denne skotrende.

Mvh
Kim Jensen

Hej.
Jeg kan tegne en tegning til dig senere i aften.. Men som Erik siger. Så skal du tage højde for højdeskel grænsen.!
Hvad slags tagbelægning skal du have på?

Og er det en af disse beklædninger du har på huset? samt hvilken slags undertag. Og hvad bliver hælningen på taget? og hvor høj er garagens ydervægge?

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Annonce

I det område jeg bor i er der ca. 7-8 stykker som har søgt om lov til at bygge en garage over de 2,5m i højden inden for de 2,5m. fra skel der er givet lov til at bygge helt op til 3,23m. inden for de 2,5m. fra skel. jeg bor i samme område og inden for samme lokalplan så jeg er næsten 100% sikker på at jeg får lov, i vores lokalplan står der også hvor vi må bygge en garage, så kommunen har givet lov til denne højde fordi der i lokalplanen også står at der skal være rød tegl på taget.. det er dog tilladt med den omtalte skotrende (tagpap)

 
 

Mvh
Kim Jensen

Der er klinkbeklædning på huset og der skal være klinkbeklædning på garage det står der også i lokalplanen

 
 

Mvh
Kim Jensen

Fast undertag, banevare eller andet? samt hældning på garage?


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
fast undertag

Mvh
Kim Jensen

Jeg ved ikke om det har nogen betydning men jeg regner med 22,6GR. taghældning

 
 

Mvh
Kim Jensen
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis