Garagetag og husgavl

Jeg skal til at lave en garage der ligner meget det som der kan ses herunde se evt plantegning. Men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal lavet garagetaget op mod gavlen på huset, huset er et træhus lige som på på billedet, jeg kan jo ikke ha nogen tagrende mellem hus og garage da de skal bygges sammen.. Hvordan løser men denne lille gåde..

Min garage skal være helt lukket og isoleret.

 

Kim Jensen

 
 

Mvh
Kim Jensen
Jeg skal til at lave en garage der ligner meget... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

 

I punkt 2. vil det kunne se sådan ud:

 

Og i Punkt 1. som jeg har tegnet det højeste sted. vil renden være sat 35 mm op for at få fald.

 

Nu må tømrene eller andre endlig rette mine tegninger eller mig, siger ikke det er den endelig løsning eller om det er den rigtige. Det er bare min tankegang ved dette.

Ved heller ikke hvad spær der vil blive brugt. om loftet går til kip eller der kommer gitterspær.

Hilsen Martin.


Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Det er en meget fin tegning for at vise princippet. Skotrende behøver dog ikke at have dybde, bare bunden er vandret på den snittegning som Martin har lavet. Men i længderetningen skal der være fald. Det kan gøres ved at den vandrette del (bunden) skæres som en kile. Den vil så "kravle " længere op af spærene i den brede ende.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Er der ikke stor risiko for at vandet kan komme for tæt på tag lægterne, de er jo ikke beskyttet med pap eller hvad 


Mvh
Kim Jensen

Oppe på taget er det en ganske almindelig undertags konstruktion. Det er kun det at tagpap fortsætter op ad huset der gør konstruktionen til en skotrende.
Det grønne som Martin tegner er 25 mm trykimprægnerede klemlister. De hæver lægter op over det vand der siver ned ad undertaget. Vandet kan komme igennem tagsten, hvis det f.eks. blæser.
Det er jo ikke almindeligt at hele "badekarret " står 1/2 fuld af vand, og skulle det ske en enkelt gang på grund af tilstoppet afløb, bliver lægter tørre igen, så de tager ikke skade. Der bør af samme grund ikke være høje ender i skotrenden. Så når uheld er ude kan vandet løbe over ved gavl i stedet for at løbe ind i huset


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay mange tak

Mvh
Kim Jensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis