mit hoved på et fad

hjælp! Min kone er truende. Min hund letter ben op ad min nyvaskede bil og naboen holder fest!

Problem: Bruserarmatur udskiftet med Grohe, slange og brusehoved udskiftet. alle pakninger tætte og alt fungerer. Men! Min kone er vred over, at det drypper, næsten løber fra hovedet, når man slukker. Det bliver ved i ca 20 sek., Ja da! jeg kunne godt lade hovedet hænge over risten, men hvorfor lukkes der vand igennem, når der er lukket på armaturet og hovedet hænger over hovedhøjde? Jeg kunne forstå, hvis det var indholdet fra hovedet, men det er meget mere og det giver okker- og kalkrester på fliserne. Problemet har varet siden jeg skiftede - 1 år siden. Nu har hun hentet en skovl i skuret og som hun siger: Den passer til din hovedform!


 

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skru slangen af, når du er færdig med at bade dig, eller sæt en omskifterventil på, som man så meget før i tiden ifm badekar.
Er du meget doven, kan du hive bruserslangen og bruserhovedet fri og smide det på gulvet.
Det løser det irriterende problem med vand i hovedet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Bliv skilt fra den truende hystade, skyd hunden og flyt væk fra de støjende naboer!
Vi har samme "problem".
Væn jer dog til lige at tømme slange og brusehoved når i er færdige i badet.
Det er ren rutine, ganske som man naturligvis tørrer armatur og vægge af når badet er overstået.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg føler med dig! Hårde vilkår at leve under.

Har samme problem (dog uden de fysiske trusler endnu). Jeg har opdaget, at hvis jeg tipper brusehovedet opad i holderen, så vælter det meste vand ud med det samme. Det er underligt, for jeg synes ikke det giver mening - men det virker og stopper drypperiet.


Mvh. AllanE
den prøver jeg, tusind tak Allan!
Ktm, omskifteventil, OK, men vil det sige at når det render ud af brusehovedet, "tømmer" man armaturet og det er derfor det render? Jeg kan forstå, at slangen vil stå fuld af vand når man slukker, men tror ikke på, at det er fordi vandet er varmt, at det kan løbe opad.
Allans forslag tyder på, at det kun er vand der står i hovedet (bruserens), der løber ud, men jeg synes det er meget, selvom det er et stort justerbart vi har.
Når fruen kommer hjem, vil jeg vise hende en lille, tom marmeladespand, jeg har fundet. den kan hænge under hovedet og ta spildet. Jeg gemmer mig på kontoret imens

 

Men... hvordan kan vandet løbe opad? Der er jo lukket?

Vi havde samme problem med vores gamle bruser, men nu har vi fået nye badeværelser med separat hånd- og hovedbruser og her optræder problemet ikke.
Annonce

Hej Uldal.

Som jeg husker det så er der en kontraventil i brusearmaturer som bruges i forbindelse med badekar. Den skal åbne så du ikke kan suge vand ud af karret til den øvrige installation. Vores armatur købt sammen med en ifø kabine uden bundprop har ikke sådan en ventil og den stopper når man lukker for vandet.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak kovas, men det med kontraventilen var noget, som Ktm foreslog. Der er ingen ventil på mit armatur og vi har kun brusekabine. Og til interresere, ja! Jeg tilbragte en rum tid på kontoret, da konen så løsningen med marmeladespanden .... Men hun var go igen her til morgen

 

Uldal, jeg læser dit indlæg sådan at du er sikker på, at problemet ikke stammer fra sivende vand fra utæt pakning.

Problemet må således være en form for kapilæreffekt, der medfører at vandet fortsætter med at blive trukket op fra slangen. En årsag kunne være meget små huller i bruseren evt. pga kalk.

Så en afkalkning kunne være et forsøg. Alternativt en bruser med større huller. Man kan også få brusere med decideret luftindtag. Det er der af vandsparehensyn, men har givet også en virkning på problemet med at trykudligne.

Der er kontreventil i alle VA godkendte amaturer.
Dem eneste naturlige forklaring jeg kan finde, er at vandet løber fra samlingen mellem slange og brusehoved. En utæthed her, vil bevirke at brusehovedet tømmes langsomt efter du slukker. Prøv at skifte pakningen.

Hvis vandet løber opad hjemme hos jer og hvis din kone tér sig underligt, kan forklaringen også ligge hos hende. Har du bemærket om hun samler mærkelige urter, eller om hun har et særligt forhold til sin kost... ? :-D
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis