mit hoved på et fad

hjælp! Min kone er truende. Min hund letter ben op ad min nyvaskede bil og naboen holder fest!

Problem: Bruserarmatur udskiftet med Grohe, slange og brusehoved udskiftet. alle pakninger tætte og alt fungerer. Men! Min kone er vred over, at det drypper, næsten løber fra hovedet, når man slukker. Det bliver ved i ca 20 sek., Ja da! jeg kunne godt lade hovedet hænge over risten, men hvorfor lukkes der vand igennem, når der er lukket på armaturet og hovedet hænger over hovedhøjde? Jeg kunne forstå, hvis det var indholdet fra hovedet, men det er meget mere og det giver okker- og kalkrester på fliserne. Problemet har varet siden jeg skiftede - 1 år siden. Nu har hun hentet en skovl i skuret og som hun siger: Den passer til din hovedform!


 

hjælp! Min kone er truende. Min hund letter ben op... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af LL1 på 24-02-2015 09:57
Der er kontreventil i alle VA godkendte amaturer.

1) Er en VA godkendelse ikke et spørgsmål om at overholde grænseværdier for udledning af tungmetaller?

2) Hvilken funktion har en kontraventil i et brusearmatur (ud fra forudsætningen at en kontraventil har til formål at sikre, at der kun er flow i en retning i et lukket system som rør eller slange). Når hanen er lukket er der jo ingen vandstrøm, og dermed har ventilen ingen funktion, og når hanen er åben er der vel næppe fare for, at vandet begynder at løbe modsat med mindre vi taler om at vandet skal løftes til grænsen af hvad vandtrykket kan præstere, og det sker vel sjældent i danske husholdninger?

 

 

Det link kan jeg desværre ikke åbne. Men jeg har forstået pointen i fht blandingskammeret hvor der er tilgang af både varmt og koldt, som kun skal en vej videre  

Men stadig har jeg svært ved at se hvorledes det har betydning, når der er lukket for vandet (både koldt og varmt).

alle pakninger er friske og tætte, pakn. mellem slange og bl.batteri er fornye, pakning v/brusehoved er fornyet. Brusehoved har gennemgået så megen afkalkning, at det lider af knogleskørhed nu (Der VAR kalk i hovedet). Alligelvel sker der en udladning af min 2 kopper vand, med hovedet hævet 2,30 m over gulv, armatur sidder ca 1 meter over gulv. Det eneste indgreb je har gjort, er at fjerne den "vandspare-prop" mellem slange og hoved. Det gamle udstyr gjorde de samme ulykker. Så jeg tror på kaplæreffekten, som Lars Ole, 5 C skriver om.
Nu vil jeg printe alle indlæggene ud på overheadfilm, klippe mine personlige bemærkninger om konen ud, og placere en projektor i mit skur. Herfra kan jeg lave en blow up på min hvide garageport, når hun kommer hjem fra arbejde.
.... og jeg HAR fået lov til at sove hos naboen i nat!!
Tak for alle indsparkene!

 

Tænk sig, jeg oplever sørme også det samme "problem" med mit oldgamle setup af en kombineret vandhane (tappested og bruser). Jeg er faktisk ret sikker på brusehovedet drypper efter et bad grundet slangen, der jo er blevet udvidet lidt af vandpresset, trækker sig lidt sammen efter lukning af hanen. Har helt tilfældigt bemærket problemet syntes størst med sparehoveder (små huller i brusehovedet) og formodenteligt også er helt galt efter et teenagebad.      

PS. Det samme fænomen kan også opleves med en helt almindelig haveslange, især når der har været monteret en lukkemekanisme i den fjerne ende.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
HAHA! God ide med projektoren!

Hvis du har brug for det, vil jeg gerne lave en officiel skrivelse på LDS-brevpapir, hvori jeg beskriver at du har gjort ALT hvad der står i din magt for at finde en løsning. Du har officielt udtømt den samlede visdom på internettet i din søgen efter svar.

Det MÅ da give point / være en formildende omstændighed hos konen!

Held og lykke!

Mvh. AllanE
nitter og allan tusind tak!! Det varmer en gammel mands hjerte, at der bliver taget sig sådan af et problem, der tangerer verdensrummets hemmeligheder. Allan! Jeg har det i baghovedet med skrivelsen! Prøver lige først at tærske en kringle sammen til hende, med fyld af remonce, marcipan og kirsebær, der har ligger i gammel rom de sidste to år. Den skal stå på køkkenbordet når hun kommer hjem, og jeg spæner som et jaget dyr gennem træerne, mod naboens velsignede værksted med de duggede ruder, kolde øller og hemmelige bankesignaler

 

Skrevet af uldal på 24-02-2015 13:52
....Nu vil jeg printe alle indlæggene ud på overheadfilm, klippe mine personlige bemærkninger om konen ud, og placere en projektor i mit skur. Herfra kan jeg lave en blow up på min hvide garageport, når hun kommer hjem fra arbejde.
.... og jeg HAR fået lov til at sove hos naboen i nat!!
Tak for alle indsparkene!

Er der knald nok på projektoren kan du vælge at projicere det direkte op på nattehimlen en tåget aften. Så kan alle i grundejerforeningen på glæde af dine oplevelser

 

 

Tak for fidusen, Lars! Nu ligger tingene sådan, at min gode nabo - mens jeg hentede hans øl i kælderen under hans værksted - byttede overheaden med et foto fra vores "drengetur" i kano på Gudenåen. Det fandt jeg ud af her til morgen, da jeg kom hjem. Jeg havde bagt kringle, og den havde min kone stoppet en af mine mc-handsker ud med, så den stod på køkkenbordet med fuck-finger og al ting.
PS jeg kan ikke finde min nabo....

 

Godt grin at læse denne tråd igennem...

Det er dit brusehoved + en smule af slangens indhold der drænes ud af hovedet.
Jeg har samme "problem".
Løsning: Drej hovedet 90°, så "hullerne" peger til højre eller venstre, så drænes hovedet for vand inden for få sekunder, så du kan blive færdig med at tørre dig imens det dræner, og så er brusekabinen klar til at blive tørret over lige så snart du er klar til det.

 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis