Søger gode råd - Ang. gulv i forkert højde.

Hej. 

Jeg er igang med den store renovering. Og har fået støbt nyt gulv. Det der gik galt var at da beton bilen var færdig med at læsse af, målete vi af med laser og syntes egentligt det passede meget godt ( Der var for meget så vi kunne, bruge det rør til at vibere med ) Men da det blev gjort og betonbilen var kørt, endte vi alligevel ca 20 mm forlangt nede. Er der nogle gode tricks - tips eller råd til udbedre det. Helst så billigt som muligt, men det skal også gøres ordenligt. Har fået af vide at flyde spartel koster ca 6 kr/kg - og om det er den billigste løsning ved jeg ikke. Det drejer sig om ca 45 m2. 

Det skal siges at det nye gulv ligger op imod eksisterende og vi øsnker at de nye døre skal være uden bundstykke. Derfor skal vi op i samme højde. Det gulv vi skal ligge med underlag er ca 10-12 mm tykt. Så det drejer sig om 10 mm ca. 

Mvh Michael


MMT
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du laver bare et afretningslag cement sand 1:3,5 og trækker det jævnt.
her er et eksempel: https://www.youtube.com/watch?v=de4moluDybo
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg vil ikke anbefale slidlaget, alene af den grund, at det skal udføres af en minimums tykkelse på 2 cm.
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Men flydespartel kommer til at koste kassen... Så vidt jeg husker går der 16 kg. per m2 på 10mm. Dvs 16x45x6= 4320 kr
6 kr. kiloet er vist minimum.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis det er trægulv der skal på kan man vel ligge en 10mm masonit eller lignende under gulvet

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ok.. har også selv overvejet en træplade under evt.. ved bare ikke med varmestrømning op igennem fra gulvvarmen

MMT
murer martin: jeg troede det hed 10mm min... nå, men ok... kan han så ikke blande noget fliseklæb og sand som alternativ? ved dog ikke om det bliver billigere end flydespartel


men jeg ville helt klart ofre de penge der skulle til at få det lavet med gulvspartel/tyndpuds udført af en erfaren gulvmand
med så tyndt et trægulv vil du kunne mærke selv den mindste ujævnhed, det skal hedde +-2mm på en 2m retholt

eller der kunne købes et tykkere gulv?
hvis du ikke har købt gulv endnu, kan du lede efter klikgulve, der er 14 mm tykke.desuden kan underlaget være "trindæmpende" dvs en tykkere udgave af alm underlag. så er du oppe i højde

 

OK.. Jeg må lig undersøge de forskellige muligheder

MMT
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også