Søger gode råd - Ang. gulv i forkert højde.

Hej. 

Jeg er igang med den store renovering. Og har fået støbt nyt gulv. Det der gik galt var at da beton bilen var færdig med at læsse af, målete vi af med laser og syntes egentligt det passede meget godt ( Der var for meget så vi kunne, bruge det rør til at vibere med ) Men da det blev gjort og betonbilen var kørt, endte vi alligevel ca 20 mm forlangt nede. Er der nogle gode tricks - tips eller råd til udbedre det. Helst så billigt som muligt, men det skal også gøres ordenligt. Har fået af vide at flyde spartel koster ca 6 kr/kg - og om det er den billigste løsning ved jeg ikke. Det drejer sig om ca 45 m2. 

Det skal siges at det nye gulv ligger op imod eksisterende og vi øsnker at de nye døre skal være uden bundstykke. Derfor skal vi op i samme højde. Det gulv vi skal ligge med underlag er ca 10-12 mm tykt. Så det drejer sig om 10 mm ca. 

Mvh Michael


MMT
Hej.  Jeg er igang med den store renovering. Og... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis undergulvet er plant nok, hvorfor så ikke bare vælge at udligne med med en 9mm tyk gipsplade.

Det har absolut ingen betydning for det svømmende gulv, at der ligger en 9mm gipsplader under det.
Har overvejet meget det med gipspladerne, da hvis jeg skal have flyde spartel.. kommer det til at koste det samme som alt det beton vi fik ind

Og har set at weber har et produkt ideel til spartle udover gips, hvis jeg kommer til at mangle lidt i højden.

Men er der nogle der ved om hvordan varmen vil trække op i gennem gipspladerne. ( Vi har gulvvarme ) eller om det give nogle problemer for os ??

MMT
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Varmeledningsevne :
Beton 1,6
Glas 0,8
Puds 0,75
Teglsten 1500 – 1700 kg/m³ 0,4 – 0,6
Letbeton 0,27
Gips 0,17
Fyr – gran 0,14
Krydsfiner, 450 kg/m³ 0,12
Isolering kl. 100 0,100
Isolering kl. 39 0,039



Meget fint.. Men øhh.. Følger der en forklaring med til tallene ? Eller burde jeg kunne se mig ud af denne tabel ??

MMT

Tallene fortæller blot at gips isolere / leder varmen cirka som træ.

Tror ikke at 9 mm. gips vil give noget mærkbar ændring af varmereguleringen, når der alligevel skal skal trægulv ovenpå og der er isoleret efter forskrifterne under betonen.

Okay... Mange tak for hjælpen

MMT
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også