Pus på porebeton vægge

Hej alle

 

Hvilke matrialer har folk gode erfaringer med til net pudsning samt filsning af porebeton vægge?

 

samt hvad er ideelt at brug til indmuring af el dåser, samt kabler ligeledes i porebeton?

 

mvh

Hej alle   Hvilke matrialer har folk gode... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Så vil resultatet se sådanne ud.

som hos min svigerindes gæste toilet. lidt ru overflade

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Jeg undrer mig bare over, hvorfor du vil have fibergips i lysningerne?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

grundet huset er født med trælysninger.

Hej,

Jeg har haft samme "problem" som dig, men jeg syntes nu ikke det var noget problem og har heller ikke haft problemer siden.

Jeg kørte et tyndt lag fliseklæb på porrebetonen for at lukke de værste huller. Derefter filsede jeg med Skalflex hæftemørtel som du også nævner. Begge gange selvfølgeliug forvandet. Det holder fint uden net eller andet.

Tilfældigvis har jeg også fibergips i mine lysninger, da jeg ikke ville have en, i min verden, grim gummifuge rundt om vinduet. Derfor er der skåret not i mine vinduer hvor fiberpibsen så sidder i og har mulighed for at bevæge sig.
Her er det vigtigt at gipsen bliver fæstnet godt på muren, så jeg satte fibergipsen på væggen med fliseklæb og skruer (montaflex). Dvs. evt. afstand imellem gips og mur er udfyldt med fliseklæb.
Slutteligt er det hele filtset med tidligere nævnte hæftemørtel.
Det står ikke i nogen murer-bøger eller fine sbi-anvisninger, men det HOLDER uden svindrevner.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også