Pille forbrug

Hej! 

Jeg undrer mig over at vores fyr ligger og kører drift mellem 50-80 %, da den plejer at ligge mellem 25-40 %. Pilleforbruget om dagen er ca. 25-35 kg om dagen.

Umiddelbart er det efter vi har skiftet til 6 mm piller.De er selvfølgelig vejet af med 7 dages mellemrum og ligger nu stabilt på 410 g/6min.

Blæser ligger ret langt lav. ved 10 % er den på 10, ved 50 % 14 og ved 100 % 18. Flammen er er gullig/orange med røde spidser. Kommer ca. 10 cm ud af herden ved 50 % og rammer væggen ved 100 %.

Huset er på 114 kvm. Vi har lige fået hulmusisoleret, nye energiruder, og isolering af krybekælder. radiatorerne står på 3 og vi har ca. 23 grader i huset. 

Er der andet man kan justerer på udover blæser, for at få den til at kører lavere i drift? Den lå jo før på de 25-40 %... og det var på trods af frostgrader som nu.

Der er jo virkelig ingen grund til at bruge flere piller end højst nødvendigt og hvis det så baer er en justering der skal til

Håber der er en som kan hjælpe! 

Mvh. Henriette

Hej!  Jeg undrer mig over at vores fyr ligger og... Vis hele indlægget
123 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Vi har kun gulvvarme på vores lille badeværelse, ellers radiatorerne i resten af huset. Jeg kan vel prøve at sætte den med til 65 grader og så diff over og under til 5 grader, så burde den da ikke komme under de 60 grader... Jeg kan ikke se hvad retur står på.. Fremløb står på 67, 5 grader, men det har vel ikke noget med det at gøre...?

Tror vi får en VVS'et til at sætte en flowmåler i

Ja du kan jo altid sætte den op igen Det under mig lidt at VVS'eren ikke har lavet det med retur temp måler, da den jo ikke må komme under 45grader Returen kan man af gode grunde ikke stille på fyret, det er jo hvor koldt vandet er når det kommer tilbage fra huset. Men der skulle meget gerne være lavet en blande shunt lige efter fyret, hvor man indstiller temperaturen


Mvh

Morten

Okay, ved ikke om der sidder en blande shunt.. Der sidder et hvidt håndtag, hvor man kan justere op og ned i temp. men ved ikke hvorfor man ikke kan se retur temp på styringen..
hm okay.. Det tvivler jeg på de har gjort. Men undersøger det lige.
Du skal i hvert fald have tak for hjælpen indtil videre
Var da så lidt, total hyggelig sport at få sit fyr til at køre 100%

Mvh

Morten

Så er der også den lille krølle at når dit fyr ryger ud af skorstenen, soder det også brændkammeret til, jo mere sod jo dårligere udnyttelse af brændslet.

Ja, men hvor meget er der egentligt i det, jeg har ikke røgtemp på mit, og umiddelbart kan jeg ikke se forskel fra et rent til et beskidt fyr på mit, når vi snakker ydelse. Jeg renser hver gang min skuffe er fuld, det er hver 2-3 uge når det er vinter..

Mvh

Morten

Men det ser da ud til at din ydelse er lavere nu Henriette

Mvh

Morten

Der er yderligere 103 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis